סיטי: אתם תתאכזבו מהתוכנית של הבנק המרכזי האירופי

ולנטין מרינוב, מנהל מחלקת האסטרטגיה בבנק ההשקעות: "העובדה שבכירי ה-ECB ביטלו את ביקורם בג'קסון הול בסוף השבוע - מעידה על קשיים בהגעה לפשרות בתוכנית"

תתכוננו לאכזבה מתמשכת מהפוליטיקאים וההתפתחויות הכלכליות באירופה - כך מעריך ולנטין מרינוב, מנהל מחלקת האסטרטגיה בבנק ההשקעות סיטיגרופ. מרינוב צופה כי הכרזות דירקטוריון הבנק המרכזי האירופי (ECB) ביום חמישי הקרוב, להן מצפים רבים, "יהיו מאכזבות".

"העובדה שבכירי ה-ECB ביטלו את ביקורם בג'קסון הול בסוף השבוע, יכולה להעיד על כך שישנם קשיים באירופה להגיע לפשרות", כתב מרינוב במזכר ללקוחותיו, בעוד מנהיגי אירופה מנהלים השבוע מרתון פגישות לקראת הכרזה אפשרית על צעדים משמעותיים מצד הבנק האירופי, לריסון המשבר.

היום נפגשת קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עם יו"ר האיחוד האירופי הרמן ואן-רמפוי בברלין, בעוד ראש ממשלת איטליה מריו מונטי סועד עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד ברומא. בחמישי, כאמור, יכריז ה-ECB על החלטת הריבית המרכזית, כאשר רבים צופים כי זו תרד בעוד כ-0.25% לרמה של 0.5%.

"דרגי לא יוכל לספק את ציפיות השווקים הפיננסיים", סיכם מרינוב. "הדיונים עוד צפויים להימשך. ובאשר לקרנות החילוץ - קשה לראות אותן מתערבות בקרוב בשוקי האג"ח, בעוד הן צריכות לגייס כסף עבור עצמן. וגם אם יצליחו בכך - לא בטוח שהסכומים האלה יספיקו".