13 חברות מתעניינות ברכישת פילת, כולל היי קפיטל של מגדל

לדברי מיכל רוזנבוים, המפרקת הזמנית של חברת ההשמה, בשבוע האחרון היא קיימה פגישות עם כ-13 רוכשים פוטנציאליים שהתעניינו ברכישת פעילות החברה

עו"ד מיכל רוזנבוים, המפרקת הזמנית של חברת ההשמה והמיון פילת ישראל, הגישה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאשר לה לנהל הליך התמחרות מהיר על מנת למכור את נכסי החברה ופעילותה. לדברי המפרקת הזמנית, בשבוע האחרון היא קיימה פגישות עם כ-13 רוכשים פוטנציאליים אשר הביעו התעניינות ברכישת פעילות החברה.

ל"גלובס" נודע כי החברות המובילות בהתמודדות הן חברת היי קפיטל שבבעלות מגדל שכבר החלה לנהל משא ומתן לרכישת פילת לפני שזו נכנסה לפירוק וכן חברות קינן שפי, אדם מילא, אתגרים ודן-אל.

בבקשתה ציינה עו"ד רוזנבוים כי היא ביקשה להתרשם מיכולתם הכלכלית של המציעים וכוונותיהם לרכוש את פעילות החברה והמשך העסקת העובדים. לדבריה, רובם של המתעניינים הינם מתחרים עסקים של פילת או גופים העוסקים בתחום דומה לתחום בו עוסקת פילת.

לפני כשבוע מינתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, את עו"ד רוזנבוים לתפקיד מפרקת זמנית של פילת ישראל, חברת בת של פילת גרופ. ההחלטה על מינוי מפרק זמני לפילת התקבלה לאחר שהחברה הסירה את התנגדותה לבקשת הפירוק, שאותה הגישו 34 מעובדי החברה לפני מספר ימים.

"חרף המחלוקות בין מבקשי הפירוק המקוריים לבין החברה, עתה שני הצדדים מסכימים כי החברה אינה יכולה לפרוע חובותיה ואין מנוס מנקיטת הליכי פירוק ומינוי מפרק", כתבה אלשיך בהחלטתה. השופטת ציינה, כי על המפרקת להפעיל את החברה כ"עסק חי" כדי לשמור על המוניטין שלה ולאפשר השגת תמורה מרבית עבור נכסי החברה.