גפני: "בעיה שאנשים מתאהבים בעצמם ומייצרים רגולציה"

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ משה גפני אמר הדברים בכנס של פורום CFO שמתקיים באילת ■ אולם הבהיר: "הרגולציה היא דבר חיובי כשעוסקים בשוק ההון או בשוק ניירות ערך"

"יש בישראל גופי רגולציה שונים שהיה צריך לאחד אותם. אנחנו במצב שבו אגף שוק ההון והרשות לניירות ערך צריכים ויכולים להתמזג - צריך כתובת אחד. זה יקל על הכנסת, על ועדת הכספים ועל המשק כולו. עודד שריג ופרופ' האוזר עושים עבודה מקצועית, אבל הרגולציה עודפת באופן בלתי מתקבל על הדעת", כך אמר היום (ד') יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ משה גפני בכנס CFO Best Practice של פורום CFO שמתקיים באילת.

לדברי גפני, "הרגולציה היא דבר חיובי כשעוסקים בשוק ההון או בשוק ניירות ערך. כספי הציבור מופקדים אצל החברות ועלולות להתעורר בעיות שלא נצפו. רק שנוצר מצב שבו אנשים מתחילים להתאהב בעצמם ולייצר רגולציה כדי שלא יגידו שהם אינם עושים את מלאכתם. אנחנו מקבלים עודף רגולציה על חברות ציבוריות ומפעלים העושים את עבודתם ותורמים להעצמת המשק והכלכלה".

גפני הוסיף כי "העברנו בוועדת הכספים את כל הנושא של האכיפה המנהלית ברשות לניירות ערך. היה לי קשה מאוד עם זה מבחינות רבות. הצעת החוק המקורית של הרשות לניירות ערך הפכה אותם לתובע, לשופט ולתליין - בוועדה שיניתי את המצב והעברתי את החוק אחרת לגמרי. אחר כך הביאו לנו את הנושא האכיפה המנהלית של אגף שוק ההון - שכבר הגיע רך לגמרי, בעקבות שיחותיי עם שריג".

גפני הוסיף כי הוא קורה לנציגי הגופים והחברות להגיע לדיונים בכנסת, לומר את עמדתם ולהפסיק לחשוש: "אני יודע שאנשים מעדיפים שלא לבוא ולדבר בדיונים. זו בושה לדמוקרטיה ולחברות. הפקידים מתחלפים, חברות ציבוריות לא. אפילו אם יש יועץ משפטי שמסתכל עליכם בעיניים מזרות אימה, תבואו ותגידו את עמדתכם בצורה ברורה".