שי באב"ד ימונה למנכ"ל הבא של הרשות השנייה

(עדכון) - באב"ד, בכיר בחברת הספנות צים, גבר במירוץ לתפקיד על ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מנכ"לית הוועדה הישראלית למדרוג, ועל דן תדמור, מנכ"ל טלעד לשעבר

שי באב"ד, מנהל בכיר בחברת הספנות צים,ימונה למנכ"ל הבא של הרשות השנייה. באב"ד גבר במירוץ לתפקיד על ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מנכ"לית הוועדה הישראלית למדרוג; ועל דן תדמור, מנכ"ל טלעד עד לא מכבר.

באב"ד (36) משמש כמנכ"ל אזור ישראל והמזרח הקרוב בצים. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ובמשפטים ותואר שני בכלכלה ומימון מ-LSE בלונדון.

בימים האחרונים נעשית בדיקה במשרד התקשורת באשר לחשש לניגוד אינטרסים של באב"ד. צים היא חברת בבעלות החברה לישראל, שהיא מבעלי עופר מדיה, החברה המחזיקה בזכיינית ערוץ 2 רשת.

את שמות המועמדים לתפקיד העבירה ועדת האיתור, בראשות מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל, בראשית השבוע האחרון. בר טל המליץ על 3 מועמדיו הסופיים לתפקיד לשר משה כחלון, וזה בחר כאמור בבאב"ד.

בימים אלה ממלאת את תפקיד המנכ"ל אילת מצגר, מי ששימשה בשנים האחרונות כסמנכ"ל הטלוויזיה של הרשות השנייה, ונכנסה לנעליו של מנשה סמירה, המנכ"ל היוצא, עם פרישתו.

מנכ"ל הרשות השנייה החדש עשוי להיות זה שיוביל את המיזוג הרגולטורי אליו שואף שר התקשורת משה כחלון, במסגרת החוק החדש שהציע, ואשר ישלב את מועצת הכבלים והלוויין ואת הרשות השנייה, ולמעשה יהיה אחראי על כלל השידורים בישראל, פרט לציבוריים.

לאור העובדה שהגוף החדש הממוזג יהיה, כפי הנראה כעת, כפוף למשרד התקשורת, והמנכ"ל החדש יהיה עובד מדינה, אמור המנכ"ל החדש גם לעמוד בקריטריונים של נציבות שירות המדינה.

"ניסיון ניהולי מרשים"

ממשרד התקשורת נמסר כי "לשי באב"ד יש ניסיון ניהולי איכותי ומרשים במגזר העסקי, והוא שימש עד לאחרונה כמנכ"ל צים ישראל והמזרח הקרוב. זאת, לאחר מילוי מגוון תפקידי ניהול בכירים בצים שירותי ספנות משולבים בע"מ, ובהם ראש אגף תקציבים וכלכלה ועוזר בכיר למנכ"ל ונשיא צים העולמית, תוך השגת הישגים בולטים במגוון תחומים. בנוסף, למר באב"ד תעודת עורך דין, והוא בעל השכלה רחבה בתחומי הכלכלה, המשפט והניהול.

"הרשות השנייה עומדת בפני אתגרים משמעותיים, וזאת גם בשל מצב שוק השידורים, הליך איחוד הרגולטורים של הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולוויין ויישום רפורמת שיטת ההסדרה - המעבר מזיכיונות לרישיונות".

שר התקשורת משה כחלון מסר: "אני מאחל למר שי באב"ד ולכולנו הצלחה בתפקיד המאתגר של מנכ"ל הרשות השנייה, בתקופה חשובה זו של רפורמות משמעותיות בשוק ובמבנה הרגולציה. אני בטוח כי לאור כישוריו וניסיונו יוביל מר באב"ד בהצלחה את הרשות השנייה".