להגשים חלום

בוול סטריט השוורים דוהרים, מגמת העלייה ממשיכה וזה הזמן לקצת פנטזיות - האם ה-S&P500 בדרכו לשיא היסטורי?

בעוד השוורים דוהרים בוול סטריט, הם התמהמהו בתל אביב. מדד תל אביב 25 נשאר בין 1,105, רמת התמיכה החשובה ל-1,125, רמת ההתנגדות החשובה. מי שמתוסכל מזה יכול אולי לחשוב על הסטת השקעות למניות הנסחרות בארה"ב שנמצאות במגמת עליה (ראו להלן). בכל מקרה, תסכול הוא לא מודל להרוויח בבורסה כך שעם התחושה הזו, אם קיימת, צריך לעשות משהו. מי שסבלני ו/או ממוקד בשוק המקומי יכול עדיין להסתמך על מגמת העליה ולזכור שהשוק לא ירד למרות כל הכותרות המאיימות בעיתונים. מהלך מתחת ל-1,105 יכניס את תל אביב 25 לאזור אי ודאות השוכן בין 1,090 ל-1,105. כל עוד מעל 1,105, הגדרת המגמה ממשיכה להיות מגמת עליה.

וכאמור, השוורים דוהרים בוול סטריט. והשוורים הדוהרים גרמו לפריצה כלפי מעלה של רמת ה-1,423 (S&P500), פריצה לה נערכנו נטולי הגנות (בתיק קניון המניות. וכמו כל פריצה, היא הייתה עוצמתית. שימו לב מה קרה ביום חמישי שעבר. יום המסחר עלה מעל תחום המסחר של שלושת השבועות האחרונים (!) ויצר מהלך שגובהו כפול מתחום זה. ביום שישי נשאר הS&P500 מעל אזור ה-1,423-1,420 והפריצה קבלה אישור. הגדרת המגמה ממשיכה להיות מגמת עליה וזה הזמן לקצת פנטזיות.

פנטזיה ראשונה: ה-S&P500 בדרכו ל-1,500.

פנטזיה שניה: ה-S&P500 בדרכו לשיא ההיסטורי.

וכשאנחנו אומרים פנטזיה אנחנו לא מתכוונים לחלומות בהקיץ. אנחנו מתכוונים להזדמנות ששווה לנצל.

איך לנצל הזדמנויות?

שימו לה שמהלך העליה מעיר כל מיני מניות שהיו רדומות חודשים ארוכים כי מישהו הספיד את החברות שמאחוריהן. בשבוע שעבר כתבנו על מניות הבנקים וההימורים והתייחסנו גם לאחרונה למניות הבניה. תראו איזה עליה הן נתנו. אם תבחנו את מניות הקניון ואחרות, תראו את התופעה של קאמבק פראי של מניות חבוטות. כמובן שלא כל מניה חבוטה ראויה לתיק ויש לעקוב אחרי נפח המסחר, התבנית הטכנית שמראה התעוררות וגם לחשוב קצת על מה שהחברה עושה והרלבנטיות שלה לימים אלו. ביום שישי הוספנו לתיק קניון המניות את LVS (קזינו) ואת BPOP (בנקים) כתוספת אנרגיה במקום מנית הבריאות NVS ששרתה אותנו נאמנה.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. MBA, MTA, NLP Master Practitioner. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.