בסין מתחילים להצטער על ההגעה של שחקני ה-NBA לליגה

קבוצות הכדורסל בסין דורשות להנהיג תקרת שכר בעקבות השתוללות בתשלומים לשחקני NBA שהגיעו; התוצאה: חלק מהקבוצות קורסות כלכלית

קבוצות הליגה הבכירה בסין דורשות להנהיג תקרת שכר בדומה לזו הקיימת ב-NBA. הסיבה: השיטפון של שחקנים אירופיים ושחקני NBA שהגיעו לסין בשנים האחרונות, הביא כמה מהקבוצות המקומיות לכדי קריסה כלכלית.

זו לא הפעם הראשונה שבסין מנסים לחזור למודל של תקרת שכר. ב-2009 הוחלט על תקרה חודשית של 60 אלף דולר לשחקן זר ו-44 אלף דולר לשחקן מקומי (שחקני נבחרת לא נכללו בהסדר), אבל מהר מאוד התברר שהיעדר פיקוח הביא לכך שהקבוצות לא עמדו בתקנות.

הבעיה הגדולה החלה בקיץ האחרון. בשל השביתה ב-NBA, הגיעו לסין קרוב ל-20 שחקני NBA שגררו את השכר כלפי מעלה. גם שחקנים מאירופה מצאו ששוק הכדורסל בסין מציע שכר גבוה, הרבה מעבר ליכולת ההכנסה הטבעית של הקבוצות. קבוצות כמו שינג'יאן פליינג טייגרס וצ'זיאן גולדן בולס החתימו שחקני NBA דוגמת קניון מרטין וג'י.אר סמית, וסיימו את העונה בהפסדים כבדים. מרטין חתם על חוזה בגובה 2.7 מיליון דולר - הגבוה אי פעם בתולדות הליגה הסינית - אבל עזב אחרי כמה חודשים אחרי שלא הצליח להתאקלם.

ההערכות הן שעד תחילת הליגה בעוד כחודשיים, יצביעו 17 המועדונים על מיסוד כלשהו של רגולציית שכר.