בנקים גדולים בארה"ב שוקלים להפחית בונוסים לבכירים

"וול סטריט ג'ורנל": ג'יי.פי מורגן צ'ייס שוקל להקטין את הבונוסים למנכ"ל שלו ולבכירים נוספים, וגם בסיטיגרופ שוקלים לשנות את מבנה השכר של בכיריו ■ מדובר על כוונה לפייס את המשקיעים בעקבות שגיאות גסות של הנהלות הבנק ב-2012

ג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבנק הגדול ביותר בארה"ב, שוקל להקטין את הבונוסים למנכ"ל שלו, ג'יימס דיימון, ולבכירים נוספים, וגם בסיטיגרופ שוקלים לשנות את מבנה השכר של בכיריו - כך לפי דיווח של העיתון "וול סטריט ג'ורנל". בשני המקרים מדובר על כוונה לפייס את המשקיעים בעקבות שגיאות גסות של הנהלות הבנק ב-2012.

ג''י.פי מורגן הפסיד לפחות 5.8 מיליארד דולר בעסקאות נגזרים כושלות, ולפי העיתון, הבנק שוקל לצמצם את ההטבות של סוף השנה לבכיריו, אך גם מעוניין שלא לפגוע יותר מדי בתגמול שלהם במזומן.

לפי העיתון, מועצת המנהלים של סיטיגרופ עומדת להחליט על אופן שינוי מבנה התגמולים של בכירי הקבוצה הבנקאית הזאת כדי לגייס תמיכה בין המשקיעים. באפריל דחו בעלי המניות את תוכנית התגמול של ההנהלה בהצבעה לא מחייבת.

כמה בנקים אמריקניים מתמודדים כעת עם נושא תגמול בכיריהם על רקע העוינות הציבורית, הביצועים הפושרים של תעשיית השירותים הפיננסיים והצמיחה הכלכלית החלשה עדיין.