ראש המוסד: "אין מניעה לכך שאישה תעמוד בראש המוסד"

תמיר פרדו בראיון נדיר ל"ליידי גלובס": "לנשים יש יתרון גדול מאוד על גברים בלחימה חשאית. הן יודעות לשחק הרבה יותר טוב מגברים ויש להן כוח סבל גבוה. כשהן טובות, הן טובות מאוד" ■ לדירוג 50 הנשים המשפיעות ל-2012

"אנחנו חיילים בלי נשק. הנשק שלנו הוא רק בין האוזניים. היכולת שלנו מבוססת על כך שאנחנו לא נראים. נשים לא רק שאינן נופלות ביכולותיהן בתחום של מה שאני מגדיר לוחמה חשאית, אלא שיש להן יתרון גדול מאוד", אומר ראש המוסד, תמיר פרדו. "בסוג הזה של הלחימה החיים שלך תלויים ביכולת לנהל את זה ברמה של מולטי-טאסקינג. כלומר, לפעול בכמה ערוצים בו זמנית - מצד אחד לבצע את המשימה ומצד שני לשרוד. לנשים יש יתרון על גברים בתחום הזה. לגברים זה יותר קשה - ככה נולדנו, אין מה לעשות.

"בדרג המבצעי בשטח, מספר הנשים שווה למספר הגברים. נשים לוחמות נמצאות בלב השדרה של הארגון. למה אין נשים בדרגים הבכירים במוסד? זה נובע מבחירה שלהן ולא מבחירת המערכת.

"נשים מתחילות הרבה יותר צעירות במוסד, כי אם תביא לאותו גיבוש גבר בן 23 ואישה בת 23, אין לגברים צ'אנס לעבור את הגיבוש. הגברים לא עוברים, הם נכשלים. הסיבה לכך היא שהם מתבגרים מאוחר. אין שום בעיה לקחת בוגרת שירות צבאי בת 22 ולהכניס אותה למערכת. אבל גברים? אל תנסי אפילו. בגילאים האלה הם לא הצליחו. אין טעם אפילו להביא אותם לראיונות. הם מתבגרים הרבה יותר לאט.

"דבר נוסף, נשים ניחנות בכושר אבחנה. אנחנו לוקחים אנשים ברמת אינטליגנציה ועם כישורי בסיס זהים, ואת רואה שיש עליונות לביצועי הנשים במונחים של ראיית שטח מעולה, קריאת מצבים, תפיסה מרחבית - וכל זה בניגוד לסטריאוטיפים. גם היכולת הטכנית שלהן טובה. כשהן טובות, הן מאוד טובות. יש להן כמפקדות יכולת להפיק מהצוות תוצאות מצוינות - בייחוד אם הוא צוות מעורב של גברים ונשים.

"לנשים קל יותר לוותר על האגו, להסתכל על המשימה ופחות על האגו. ברגע שתתני להן אתגר, הן עושות את העבודה בצורה יוצאת מן הכלל. כל עבודה שתתני לגבר - דברים שלא תעלי בדעתך בכלל - הן יעשו לא פחות טוב. נשים גם יודעות לשחק הרבה יותר טוב מגברים.

"באשר להתגברות על הפחד, כולנו מפחדים. סוגיית הפחד חוצה מגדרים. אלה אותם מספרים סטטיסטית. אומץ לב הוא היכולת להתגבר על הפחד. הפחד הוא זה שמאפשר לנו לתפקד נכון. אם נגלה בארגון אנשים שלא מפחדים - זה דבר שאני לא רוצה אצלי. זה מסוכן, כי הם לא יודעים ממה להיזהר.

"לנשים יש גם כוח סבל. הסיבולת שלהן לא פחותה משל גברים, ואפילו גבוהה יותר. לא נתקלנו במצב של שיעור יותר גבוה של נשים שנופלות במיונים לעומת גברים. נשים יכולות לשלב פה קריירה ומשפחה ולבצע דברים מופלאים. ההזדמנות השווה שניתנת פה היא גבוהה מהממוצע. בעתיד נגיע למספר רב של נשים שישתלבו בשולחן של מקבלי ההחלטות במוסד, כי הנשים מתאימות עצמן לשינויים. איני רואה מניעה שאישה תעמוד בראש המוסד. עובדה שבראש הארגון החשאי הבריטי עמדה אישה. בארגונים חשאיים אחרים, אתה רואה נשים בדרגות בכירות".

הדירוג המלא מופיע במגזין 50 המשפיעות של ליידי גלובס, הניתן לרכישה בחנויות סטימצקי ברחבי הארץ, ולהזמנה באתר