התחזית של רוסק עמינח לידידי מכון ויצמן

מי הגיעו להרמת הכוסית של ידידי מכון ויצמן? ■ מי היו בוועידה של איגוד התעשיות המתקדמות? ■ וגם: מה רכש המעצב הראשי של אפל?

בגינת בית ויצמן ברחובות קיים אמש מכון ויצמן למדע את אירוע המועדון המדעי של אגודת ידידי המכון. האירוע החגיגי נערך לכבוד ראש השנה, בשיתוף עם מערך הבנקאות הפרטית של בנק לאומי.

יעל גורן וגמן, דני וג'ניס גילרמן, אגודת ידידי מכון ויצמן / צילום: אסף שילה - ישראל סאן
 יעל גורן וגמן, דני וג'ניס גילרמן, אגודת ידידי מכון ויצמן / צילום: אסף שילה - ישראל סאן

יעל גורן וגמן, דני וג'ניס גילרמן

מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק עמינח, סיפקה הערכה זהירה למצב המשק הישראלי בעתיד הקרוב: "השנה החולפת היתה מאתגרת ביותר עבור המשק הישראלי. במבט קדימה נראה שתשע"ג עומדת להיות מאתגרת לא פחות מקודמתה, אולי אף יותר. ישנם עננים מעל המשק הישראלי, למרות שהוא מהטובים והחזקים בעולם". בהתייחס למכון ויצמן אמרה עמינח: "הערב הזה שב ומדגיש את המסורת ארוכת השנים של שיתוף פעולה הדוק ופורה בין בנק לאומי לבין מכון ויצמן. מכון ויצמן הוא אמנם 'ינוקא' במונחים של לאומי - לאומי מציין השנה 110 שנים והמכון הצעיר בן 78 שנים בלבד, אבל אין ספק שהשפעתו של ה'צעיר' הזה על מדינת ישראל לא תסולא בפז". פרופ' דניאל זייפמן, נשיא המכון, העביר הרצאה אודות "עסק ושמו מדע" וסיפר בין היתר, כי פטנטים אשר נחקרו ונוצרו במכון ויצמן הניבו בשנת 2011 לחברות שונות מחזור של 22 מיליארד דולר.

אהוד שפירא, אגודת ידידי מכון ויצמן / צילום: אסף שילה - ישראל סאן
 אהוד שפירא, אגודת ידידי מכון ויצמן / צילום: אסף שילה - ישראל סאן

אהוד שפירא

פרופ' צבי לבנה, דיקן הפקולטה לביוכימיה, דיבר בנושא "רפואה מותאמת אישית, מחזון למציאות". עוד נכחו: יו"ר אגודת ידידי מכון ויצמן למדע שמשון הראל, מנכ"לית האגודה יעל גורן וגמן, ניצה רוסו שטאובר ראש מערך בנקאות פרטית בבנק לאומי, יהודית ויהודה ברוניצקי בעלי אורמת, אבי ברגר שותף מנהל בקסלמן וקסלמן, אהוד שפירא יו"ר פסגות, פיני כהן יו"ר קרן נוי, ערי סטימצקי, חיים רוסו סגן נשיא אלביט, רוני רוס בעלי פנורמה, יוסי דהן, בעלי אלדן, ג'ניס ודני גילרמן יו"ר קרן מרקסטון, עודד גרא מקרן רוטשילד, רון אבידן מנכ"ל עופר השקעות, יצחק גולדמן מנכ"ל לדיקו, רן הירשטיין ודן שגיא מבנק יוליוס בר, עמיר שאלתיאל בעלי אלדר נדל"ן ורבים אחרים.

ברודט רוצה היי-טק

ועידת ההיי-טק של איגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, IATI, נפתחה אמש בחיפה באירוע הוקרה לציון 100 שנים לטכניון. הוועידה תימשך ביומיים הקרובים בירושלים, ותעסוק במדע, טכנולוגיה ועסקים. לפתיחת הוועידה הגיעו ראשי תעשיית ההיי-טק והכלכלה הישראלית, בראשם דוד ברודט יו"ר בנק לאומי, שפרס חסות ראשית על האירוע, אהרון מנקובסקי היו"ר היוצא של האיגוד, יזם ההיי-טק ד"ר יוסי ורדי, מולי אדן נשיא אינטל ישראל, איל וולדמן נשיא מלאנוקס, פרופ' פרץ לביא נשיא הטכניון, קרין מאיר רובינשטין מנכ"לית איגוד ההיי-טק ועוד עשרות בכירים מחברות טכנולוגיה בינלאומיות בהם נשיא סמסונג סמיקונדקטורס ד"ר סאם סונג וו, נשיא איביי ג'ון דוניהו ונשיא קיידנס לי-בו טאן.

סאם סונג וו, אהרון מנקובסקי, מולי אדן, האיגוד הישראלי לתעשיות מתפתחות / צילום: קובי מורג ביטן
 סאם סונג וו, אהרון מנקובסקי, מולי אדן, האיגוד הישראלי לתעשיות מתפתחות / צילום: קובי מורג ביטן

סונג וו, מנקובסקי ואדן

ברודט דיבר במושב הפתיחה ואמר: "מספיק לציין שתעשיית ההיי-טק מעסיקה כ-7% מהעובדים במשק הישראלי אבל תורמת פי שניים מכך לתוצר העסקי, כדי להבין את החשיבות שבטיפוח התעשיות המתקדמות ובקידומן. אבל ההיי-טק הוא הרבה יותר מקטר. ההיי-טק הוא תפיסת עולם, אמונה, רוח שאנו רוצים שתנשב במשק שלנו - רוח חדשנית, יצירתית, פורצת דרך. ואת הרוח הזו יש לטפח, אחרת היא עשויה לדעוך".

השגריר גולד נרתם

בביתם של שגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד ורעייתו סיליה, ברמת גן, התקיימה אמש תערוכת ציורים שבה הוצגו עבודות אמנות שיצרו מטופלי איל"ן, וזאת במסגרת האירועים לציון 60 שנים להיווסדה של העמותה. יצירות האמנות הועמדו למכירה וכל ההכנסות ממכירתן הועברו לאיל"ן. את החסות לערב נתן בנק אגוד.

שמעון צוריאלי, חיים פרייליכמן, מת'יו גולד, אהוד רצאבי, ציורים של מטופלי איל
 שמעון צוריאלי, חיים פרייליכמן, מת'יו גולד, אהוד רצאבי, ציורים של מטופלי איל

צוריאלי, פרייליכמן, גולד ורצאבי

הנוכחים באירוע נהנו בין היתר משיריה של הזמרת אחינועם ניני, שלוותה על-ידי גיל דור. יו"ר איל"ן, רו"ח אהוד רצאבי, בירך מעל הבמה את ספורטאי איל"ן, אשר זכו במדליות באולימפיאדה הפראלימפית. התארחו ותרמו: מנכ"ל איל"ן שמעון צוריאלי, שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר, מנכ"ל בנק אגוד חיים פרייליכמן, היו"ר זאב אבלס, והבעלים ישעיהו (שייקה) לנדאו ובנו יגאל לנדאו, ריצ'י האנטר, מנכ"ל מקאן אריקסון המפרסמת את איל"ן בהתנדבות, פרופ' שלמה מור יוסף, רמי ואירנה שלמור, יאיר סהר, שמואל שניצר, עמי וליזיקה שגיא, נתן אלאלוף ורבים אחרים.

ישראל קוראת למנהטן

הוועידה לעידוד השקעות בישראל, שאותה יזמו איל התקשורת הבינלאומי רופרט מרדוק ומשרד האוצר, נערכת השבוע בניו-יורק. את הוועידה, הנערכת תחת הכותרת inovative invest Israel, פתח מרדוק עצמו, אשר קרא להשקיע בישראל. לדבריו, ישראל התברכה באנשים בעלי יכולות יוצאות דופן ההופכות את ההשקעות בה לכדאיות כלכלית.

יהודה רוה, ריצ'ארד קלאפוף, הוועידה לעידוד השקעות בישראל / צילום: מקסין דובר
 יהודה רוה, ריצ'ארד קלאפוף, הוועידה לעידוד השקעות בישראל / צילום: מקסין דובר

רוה וקלאפוף

שר האוצר יובל שטייניץ הפליג גם הוא בשבח כדאיות ההשקעות בישראל, והבטיח תמריצים ומיסים מופחתים על חברות המתחרות בשוק הגלובלי. בין הנוכחים והמאזינים: פרופ' שמואל האוזר יו"ר רשות ניירות ערך, אסתר לבנון מנכ"לית הבורסה, יוסי בכר יו"ר דיסקונט, יאיר סרוסי יו"ר הפועלים, רוני חיימובסקי, איזי תפוחי מנכ"ל הבונדס, תמי רוה יו"רית חברת החדשות של ערוץ 2 ובעלה עו"ד יהודה רוה מבעלי קרן תשתיות ישראל שהכיר למשתתפים את ריצ'ארד קלאפוף, מנהל קרן תשתיות מהגדולות בארה"ב המנהלת הון של 7 מיליארד דולר ומיוצגת על-ידו.

הורוביץ למצוות

ביום שבת ציינו במשפחת קריב-הורביץ בר מצווה לאלון, בנם של דפנה ותומר קריב. האירוע התקיים בחצר ביתם בכפר שמריהו בחוג מצומצם מאוד של משפחה וחברים. בין המוזמנים: מוזי ורטהיים, קובי אבן עזרה, גיא יעקובסון, נילי ושמואל קריב, עירית ויונתן קולבר, מישה ורותי חשין, פליקס זלדמן וכמובן אלמנתו של אלי הורביץ ז"ל, דליה, וילדיה ורד שלו הורביץ וחיים הורביץ. לאכזבתם הרבה של באי האירוע חתן בר המצווה אלון, נגן מחונן, לא ניגן שכן בשל מות הסב נשמר האיפוק. האורחים הסתפקו במוזיקת רקע.

המעצב הראשי של אפל מתחדש

סר ג'ונתן אייב, המעצב הראשי של חברת אפל, רכש בית בשכונת יוקרה בסן פרנסיסקו בתמורה ל-17 מיליון דולר. על-פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", הבית שרכש אייב כולל שישה חדרי שינה, שמונה וחצי חדרי אמבטיה ו-6 קמינים. באחרונה נפוצו שמועות שאייב האנגלי מתכוון לעזוב את קליפורניה ולשוב למולדתו, אולם כעת נראה שהוא מתכוון להישאר באזור סן פרנסיסקו. המחיר המקורי שדרשו המוכרים על הבית שרכש אייב היה 25 מיליון דולר. אם כך, אייב הצליח לרכוש את הבית, המשקיף על מפרץ סן פרנסיסקו, במחיר נמוך משמעותית ממחירו ההתחלתי. בתחילת השנה קיבל אייב תואר אצולה ממלכת אנגליה בזכות הישגיו בתחום העיצוב התעשייתי.

רן אברמסון