"פגע בנביא": שגריר ארה"ב בלוב נרצח בהפגנה נגד הסרט האנטי-מוסלמי שלועג לנביא מוחמד

האם ארה"ב על מסלול התנגשות עם העולם הערבי? ■ במהומות בבנגאזי אמש נהרג שגריר ארה"ב בלוב ■ מפגינים מוסלמים: "אין אלוהים מלבד אללה - ומוחמד הוא שליחו" ■ צפו בקטעים מהסרט שהצית את האש

האדם שנהרג אתמול בהפגנות הזועמות על נציגות ארה"ב הוא לא אחר משגריר ארה"ב במדינה כריסטופר סטיבנס, כך אישרה היום מחלקת המדינה האמריקנית. ברשתות התקשורת הערביות אל-ג'זירה ואל-ערביה דיווחו כי השגריר ושלושה עובדים אמריקניים נוספים נהרגו במהלך המהומות אתמול בקונסוליה האמריקנית בעיר בנגאזי וכי השגריר נחנק למוות ככל הנראה מעשן והאש שיצרו מתקפת הטילים על המבנה.

גורמים רשמיים בוושינגטון אישרו את הידיעה על מותם של הארבעה, אך טענו שהם נהרגו במתקפת טילים על הנציגות האמריקנית. מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון אישרה עוד קודם כי אחד מאנשי המשרד נהרג בהסתערות, אך לא ציינה את זהותו: "יש מי שמצדיק התנהגות שערורייתית שכזו כתגובה לחומרי הסתה ברשת, ארצות הברית מקדמת מאמצים בינלאומיים לקבל את האמונות הדתיות של אחרים, אבל אני רוצה להיות ברורה, אין שום מקום למעשים אלימים שכאלה".

ההפגנות הסוערות החלו אתמול מחוץ לשגרירות ארה"ב בקהיר, בעקבות הסרט האמריקני שנטען כי הוא "פוגע בנביא מוחמד", פרצו הלילה חמושים אל בניין הקונסוליה האמריקנית שבעיר בנגאזי שבלוב וירו למוות באחד מעובדי המקום. החמושים, כולם חברי מיליציה לובית, הגיעו הלילה אל בניין הקונסוליה ופרצו למתחם. במהלך ההתפרעויות, עשו החמושים שימוש ברקטות ורובים.

אמש: הפגנות סוערות מחוץ לשגרירות ארה"ב בקהיר

הנציגות הישראלית בבירת מצרים כבר ספגה את נחת זרועם של מפגינים זועמים, ואמש הצטרפה אל אותו "מועדון" גם שגרירות ארצות הברית: כ-2,000 אזרחים, רובם פעילים בתנועות סלאפיות ואיסלאמיות קיצוניות, הסתערו על המבנה שבלב קהיר - במחאה על "סרט אמריקני שעלילתו מעליבה את הנביא מוחמד".

כ-20 מבין המון הזועם הצליחו להגיע ממש אל קירותיו החיצוניים של הבניין, שמהתורן שבראשו הוסר הדגל האמריקני. במקומו, ניסו המפגינים להניף דגל שחור ענק, שעליו נכתב הפסוק מן הקוראן: "אין אלוהים מלבד אללה - ומוחמד הוא שליחו".

עם הורדת הדגל האמריקני, פרקו עליו הפעילים את זעמם וקרעו אותו לגזרים שהציגו לראווה מול מצלמות כתבי הטלוויזיה שתיעדו את ההתרחשויות.

איסמעיל מחמוד, צעיר בן 19 שהשתתף בניסיון ההשתלטות על השגרירות, הסביר בריאיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "הסרט הזה צריך להיות מוחרם באופן גורף ומי שהיה אחראי על הפקתו חייב להתנצל על מה שעשה. זו בושה".

מנגד, בחרו בשגרירות ארצות הברית בקהיר להימנע מלהגיב באופן רשמי על האירועים. עם זאת, בהצהרה מטעם הסגל הדיפלומטי שנמסרה קודם לכן צוין כי וושינגטון "מוקיעה כל פגיעה ברגשות הדתיים של המוסלמים או של כל בני דת אחרת".