מנהל רשות המים: מעריך שמחיר המים יעלה בכ-5% בקרוב

את הדברים נאמרו במהלך דיון מיוחד בוועדת הכלכלה של הכנסת ■ על פי ההערכות העלייה במחיר תהיה בנומבר - דצמבר ■ אלכס קושניר: אני לא יכול להבטיח שהעלייה תהיה 5% בלבד

האם מחירי המים יעלו בקרוב ב-5%? כך עולה מדברים שאמר היום אלכס קושניר, מנהל רשות המים במהלך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. קושניר אמר שבשנה האחרונה חלה עלייה במחירי האנרגיה בארץ ועל כן אין מנוס מהעלאת מחיר המים בחודשים הקרובים.

"נושא התעריפים נמצא בהליכים לקראת דיונים. בסיס הנתונים טרם גובש. בקרוב יתקיים הדיון במועצת הרשות שלאחריו יהיה שימוע ציבורי. בסוף נובמבר - תחילת דצמבר נדע מה יהיו המרכיבים של התעריף ואז נדע בכמה יעלה התעריף", אמר קושניר במהלך הדיון. "תהייה עלייה של אחוזים בודדים".

כשנשאל קושניר על מידת העלייה במחיר המים הוא ענה: "מעריך שלא יעלה מעל 5% אבל לא יכול להבטיח". מנכ"ל משרד האנרגיה שאול צמח אמר בדיון: "במבנה הנוכחי של משק המים אין לראש רשות המים שיקול דעת. הוא פועל לפי כללים ולא יכול לאחוז את התעריפים כלפי מטה ולשמור על אותה רמת שירות באספקת המים".

ח"כ יעקב אייכלר מיהדות התורה טען שהסיבה לעלייה במחיר המים נובע מהכנסת תאגידי המים והוצאת המים מפיקוח הכנסת. "אם לפני 3-5 שנים המחירים היו נמוכים ב-50% אז מישהו פה עושה קופה לא צודקת", אמר ח"כ אייכלר. "צריך להחזיר את הפיקוח על מחיר המים לכנסת, לבטל את התאגידים וצריך שהאוצר ישלם על תשתיות מים כמו על סלילת כבישים".