ביה"ד דחה את בקשת ההסתדרות לביזיון ביהמ"ש ע"י פלאפון

בשבוע שעבר הגישה ההסתדרות לבית הדין האזורי לעבודה בקשה לביזיון ביהמ"ש מצד פלאפון, בטענה כי היא מפרה את הצו שניתן ע"י בית הדין

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב דחה את בקשתה של ההסתדרות לביזיון בית המשפט מצד פלאפון, בטענה כי הפרה את הצו שניתן על-ידי בית הדין, וקבע כי האיגרות שחילקה פלאפון לעובדים אינן מהוות הפרה של צו בית הדין, וכי הן לא כוללות אמירות של הפחדה.

בפסיקתו התייחס בית הדין למקרה ספיציפי, בו מנהלת של תחנת שירות של פלאפון אישרה לעובדת להיפגש עם העובדים בתחנה, במטרה לנסות לשכנע אותם לחזור בהם מהחתימה על מסמכי הוועד. בית הדין קבע כי אמנם מדובר במעשה שנוגד את הצו שניתן, אך מדובר במקרה נקודתי.

"כאשר מדובר בחברה של אלפי עובדים, מובא בפניי אירוע ביזיון של עובדת אחת ומנהלת אחת. זה לא המקרה בו בית הדין - גם אם הוא מוצא כי ההחלטה הופרה נקודתית בפני כמה עשרות עובדים - מטיל סנקציה ומשית על החברה קנסות", נכתב בהחלטת בית הדין לעבודה.

נזכיר כי בשבוע שעבר פנתה ההסתדרות לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, בבקשה לכנס דיון דחוף בעניין התאגדות העובדים בפלאפון. ההסתדרות טענה כי מאז ההודעה שנמסרה לפלאפון ביום שלישי על היותה של ההסתדרות הארגון היציג של העובדים, לאחר שיותר משליש מעובדי החברה הצטרפו לארגון, נוקטת ההנהלה בצעדים המנוגדים להחלטת בית הדין שניתנה לפני כשבועיים.

עוד טענה ההסתדרות כי פלאפון ממשיכה לבזות את החלטת בית הדין על מנת לפרק את התארגנות העובדים.