מניית היום: מזנקת ב-5% בעקבות זכייה בחוזה עם נאס"א

מדיגוס מעריכה כי תקציב הפרויקט הינו מספר מיליוני דולרים המתפרש על שלוש שנים

חברת מדיגוס דיווחה הבוקר (ד') כי זכתה במכרז של נאס"א - מִנהל האווירונאוטיקה והחלל הלאומי של ארה"ב לאספקת מצלמות וידיאו זעירות וכן, ציוד עיבוד וידיאו מתקדם. ההזמנה הראשונה בהיקף של כחצי מיליון שקל. למיטב ידיעת החברה, תקציב הפרויקט הינו כמספר מיליוני דולרים המתפרש על שלוש שנים.

הצעתה של מדיגוס נבחרה לאחר שנאס"א פרסמה את דרישותיה וביקשה הצעות מספקים אחרים. הישג זה של החברה נסמך על ניסיונה רב-השנים בתחום מצלמות הווידיאו הזעירות ועיבוד הווידיאו, תוך ניצול יכולותיה בתחום האנדוסקופיה הרפואית.

על פי מידע שהתקבל מנאס"א, המצלמות והציוד לעיבוד וידיאו מיועדים לשימוש בפלטפורמת חלל נסיונית ומהפכנית הממוקמת כיום בתחנת החלל הבינלאומית (ISS). פלטפורמה זו, המכונה Robotic Refueling Mission - RRM, מדגימה תיקונים ותדלוק בחלל באמצעים רובוטיים.

המערכת שולחה לתחנת החלל הבינלאומית ביולי 2011 בשיגור האחרון של מעבורת החלל 'אטלנטיס'. במהלך שנת 2013 תשולח ע"י נאס"א חבילה שתכלול כלים רובוטיים לבדיקה ויזואלית, המכונים Visual Inspection Poseable Invertebrate Robot - VIPIR, היכולים להחדיר צינור (borescope) אשר בקצהו תאורה ומצלמות וידיאו זעירות מתכווננות, אל תוך המערכות הפנימיות של הלוויינים או כלים אחרים המשייטים בחלל, ובכך תאפשר ביצוע פעולות מדויקות המצריכות שליטה ויזואלית.

המצלמות אשר יסופקו על ידי החברה לצורך שילובן בכלים הרובוטיים הנ"ל הינן מצלמות מסוג CMOS בעלות קוטר של 1.2 מ"מ, המהוות - ביחד עם מצלמת הדור השני של החברה בקוטר 0.99 מ"מ - מצלמות הוידיאו הקטנות בעולם.

המצלמות מאופיינות ליישומים רפואיים אנדוסקופיים אבל גם ליישומים מיוחדים הדורשים ביצועים יוצאי דופן כגון חלל.

בנוסף לאספקת המצלמות הציוד, החברה תשתף פעולה עם נאס"א וכן עם קבלני המשנה של נאס"א לצורך התאמת המצלמות לשימוש בפלטפורמת חלל. לאחר התאמה כאמור בה החברה תשתף פעולה עם חברות נוספות, תיערך החברה לאספקה שוטפת במסגרת הסכם נוסף.

ד"ר אלעזר זוננשיין, מנכ"ל מדיגוס, אמר היום: "בפרוייקט זה אנו מוכיחים שוב מקצועיות ואיכות מוצרים מהדרגה הראשונה. זכייה זו מדגימה את התקדמות החברה ועמידה ביעדים העסקיים, קרי הגדלת המכירות. לפני כארבעה חודשים קבלנו את אישור ה-FDA לשיווק מערכת ה-SRS בארה"ב, בשבוע שעבר קבלנו אישור CE באירופה למערכת SRS II, אנו נמצאים על מתווה ברור של הגדלת המכירות בארה"ב ואירופה, החברה נערכה בהתאם לקידום מהיר של המוצר בקהילה הרפואית לטובת הפציינטים".