למדו מהכדורגל? טורניר פלייאוף לכניסה לאליפות אוסטרליה בטניס

מארגני טורניר הגראנד סלאם יקיימו טורניר בסין שבו יתמודדו טניסאים מקומיים על כרטיסי "וויילד קארד" למלבורן. הסיבה: השוק הסיני שהתעורר עם ההצלחה של נה לי

מארגני טורניר אוסטרליה בטניס החליטו על יוזמה חדשה ומפתיעה שמזכירה יותר ענפים אחרים: טורניר פלייאוף על כרטיס כניסה לטורניר הראשי. הטורניר ייערך בחודש הבא בסין, ויאפשר לטניסאים מקומיים להתמודד על מספר כרטיסי "וויילד קארד" לאליפות אוסטרליה הפתוחה שתיערך בינואר 2013.

ההחלטה נובעת ממניעים שיווקיים. בעקבות ההעפלתה של הסינית נה לי לגמר אליפות אוסטרליה ב-2011 (שהפכה באותה שנה לסינית הראשונה שזוכה בגראנד סלאם, ברולאן גארוס), דיווחו המארגנים על התעניינות שיא בטורניר - עם מעל 135 מיליון איש שצפו בטורניר. מארגני הטורניר דיווחו כי ב-2012, השנה שלאחר העפלה של נה לי לגמר, נרשמה עלייה של 30% במכירת כרטיסים לטורניר במלבורן לאזרחים מסין, מה שהביא למספר שיא של צופים בכל הזמנים: 636 אלף.

בעקבות כך החליטו המארגנים למסור את כרטיסי ה"וויילד קארד" שמחולקים בדרך כלל לשחקנים מקומיים ושחקני עבר, ובמקום זה להקצות אותם לשחקנים סינים ומתמודדים מהמזרח הרחוק שיתחרו בטורניר פלייאוף בסין.