"אלי ישי עבד על כולם; שוב שעון הקיץ מסתיים מוקדם מדי"

ח"כ ניצן הורוביץ תוקף את שר הפנים בגין המעבר לשעון חורף כחודש וחצי לפני ששאר מדינות העולם עוברות לשעון חורף

מחוגי השעון יזוזו שעה אחת אחורה בלילה שבין שבת לראשון - כחודש וחצי לפני המעבר לשעון חורף בשאר מדינות העולם. ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) תקף היום (ד') את שר הפנים אלי ישי, שהבטיח להאריך את תקופת שעון הקיץ ואף הקים ועדה מיוחדת שהמליצה על כך - אך ללא כל תוצאות בפועל.

"למרות כל הדיבורים על הארכת שעון הקיץ והרושם שנוצר בציבור כאילו חל שינוי כלשהו, הרי החוק לא השתנה והמצב נותר בדיוק כפי שהיה בשנים הקודמות: סיום שעון הקיץ חל על-פי הלוח העברי, לפני יום כיפור", מסר הורוביץ. "אלי ישי עבד על כולם: גם זכה בקרדיט ציבורי על כך שהאריך כביכול את שעון הקיץ, אך התיקון החדש שהציג כמעט לא משנה דבר, ואפילו הוא נקבר בוועדת הפנים של הכנסת".

הורוביץ הגיש בעבר הצעת חוק לפיה שעון החורף ייכנס לתוקף בסוף אוקטובר, בתאריך קבוע מדי שנה. גם לחץ ציבורי גדול בנושא לא עזר, אלא הביא רק להקמת ועדה והגשת המלצות לדחות את שעון החורף בימים ספורים בלבד, אלא שגם המלצות אלה לא יושמו.

"הדבר חושף את דרך קבלת ההחלטות במדינת ישראל. זה בדיוק מסוג העניינים שגורם לתסכול המעמיק של הציבור מהמערכת הפוליטית", טוען הורוביץ. "הגיע הזמן לשים קץ לאיוולת. בכוונתי להמשיך ולקדם את הצעת החוק שלי אשר תאריך ביותר מחודש את שעון הקיץ, עד בוא החורף, כמקובל באירופה, אמריקה ומדינות רבות באזורנו. אנחנו נגביר את הלחץ הציבורי על הממשלה ועל הכנסת כדי שהחקיקה תושלם וייקבע סוף-סוף כי שעון הקיץ יסתיים בסוף אוקטובר".