סכנה לרישיון האנטנות של גולן טלקום והוט מובייל

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, יידרש להחליט בקרוב מה יעלה בגורלן של מאות אנטנות של הוט מובייל וגולן טלקום שלא התחברו למערכת הניטור של המשרד לצורך בדיקות קרינה שוטפות

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, יידרש להחליט בקרוב מה יעלה בגורלן של מאות אנטנות של הוט מובייל וגולן טלקום שלא התחברו למערכת הניטור של המשרד לצורך בדיקות קרינה שוטפות. נדגיש, כי האנטנות הוקמו בצורה חוקית, אולם על מנת שיוכלו לקבל היתר הפעלה קבוע הן חייבות להתחבר למערכת הניטור.

המערכת מאפשרת לדעת מהי רמת הקרינה בכל אתר סלולרי שמפעילות החברות. כאשר אתר מסוים חורג מרמות הקרינה המותרות, מקבל המשרד התראה מיידית על כך. על החברות חלה חובה להתחבר למערכת ולשאת בעלויות ההקמה והטמעה שלה, וכך גם לגבי גולן טלקום והוט מובייל.

מאחר ששתי האחרונות הן חברות חדשות שרק החלו את פעילותן, הן העדיפו שלא להתחבר מיד למערכת הניטור. כעת כאמור נדרש המשרד להחליט אם להעניק להן תקופת חסד נוספת ולא לשלול מהן את היתרי ההפעלה, או לחייבן להתחבר למערכת מיידית.

בתוך כך, מנסות החברות לגייס את תמיכתו של משרד התקשורת שיפעל כדי להעניק להן ארכה נוספת. לפי ההערכות, בבסיס הדחייה של הטמעת המערכת עומד השיקול הכספי של עלות הפרויקט.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "כל חברת סלולר מחויבת להתחבר למערכת הניטור כדי לוודא שהקרינה שנפלטת מהאנטנות עומדת בסף הבריאות. גם הוט מובייל וגולן טלקום יודעות מזה זמן רב על חובת ההתחברות, וכבר בעת הגשת הבקשה להיתר ההקמה של האנטנות נציגי החברות ציינו כי ידוע להם שעליהן להתחבר למערכת הניטור. הוט מובייל ביקשה לקבל ארכה והמשרד בוחן כעת את הבקשה".