ארה"ב: "תקיפה ישראלית תסכן את השלום עם מדינות ערב"

"ידיעות אחרונות": לטענת גורם ישראלי בכיר, האמריקנים הסבירו כי תקיפה באיראן תוציא את ההמונים בעולם הערבי לרחובות ותחייב מנהיגי מצרים וירדן לנהוג בהתאם

ארצות הברית ממשיכה להזהיר את ישראל בטרם תצא למתקפה על מתקני הגרעין באיראן. גורם ישראלי בכיר דיווח כי האמריקנים הבהירו שתקיפה ישראלית עשויה להביא לסיום היחסים עם שכנותיה, ובכלל זה גם לביטול הסכמי השלום עם מצרים וירדן. כך פורסם הבוקר (ה') ב"ידיעות אחרונות".

לדברי הגורם, האמריקנים הסבירו כי מצרים וירדן עלולות לנתק את יחסיהן עם ישראל בשל תלותם של המנהיגים הערבים בהלך הרוח בקרב ההמון. "המנהיגים אינם שולטים בעמם אלא הרחוב הוא זה ששולט בהם", אמר והוסיף כי "תקיפה ישראלית תוציא את העולם הערבי-מוסלמי לרחובות. מה שקרה עם הסרט נגד מוחמד הוא רק פרומו למה שיתרחש במקרה של תקיפה ישראלית".

"ישראל תגן על עצמה מפני כל איום קיומי"

הדיווחים בנוגע לאזהרות האמריקניות מפני תקיפה, מגיעים על רקע המסר התקיף שהעבירה ישראל אמש לקהילה הבינלאומית בנוגע לסוגיה האיראנית. במהלך כינוס של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה, הצהיר שאול חורב, מנכ"ל הוועדה הישראלית לאנרגיה אטומית, כי ישראל מסוגלת להתמודד ולהגן על עצמה מפני איומים של איראן. "אנחנו מוכנים להגן על עצמנו מפני כל מדינה המטילה סכנה על קיומנו", הדגיש חורב.

במהלך הדברים שנשא הדגיש חורב כי המאמצים הדיפלומטיים השונים ללחוץ על איראן אינם מסייעים לבלימת תכנית הגרעין, וכי יש כאלו שמאמינים כי תקיפה צבאית היא הדרך היחידה לעצור את טהראן מפיתוח נשק גרעיני.

בנוסף, הודיע חורב כי ישראל תתנגד לכינוסה של ועידה שתדון בפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני, על אף תמיכתו הפומבית של נשיא ארצות הברית ברק אובמה במהלך. "רעיון זה אינו ישים בשל מצבו הנפיץ של המזרח התיכון. פירוז ייתכן רק לאחר כינון יחסי אמון באזור, וללא כפיה מבחוץ", הסביר חורב.