צפו: מנהל בכיר בפלאפון מחתים עובדים נגד ההסתדרות

ההסתדרות מציגה סרטון בו, לכאורה, מנהל אגף שימור לקוחות בפלאפון נותן 'הרצאה' לעובדים בגנות מהלך ההתאגדות ומחתים אותם על הצהרה שהם מסירים חתימתם מהצטרפות להסתדרות ■ פלאפון: "נגיב בביהמ"ש"

ארבעה ימים אחרי שביה"ד האזורי לעבודה בת"א דחה את בקשת ההסתדרות לביזיון בית משפט מצד הנהלת פלאפון בכל הנוגע להתאגדות העובדים בחברה, ההסתדרות מגישה היום (ה') בקשה נוספת ובארגון משוכנעים שהפעם היא תתקבל.

בעוד שבפעם הקודמת השופטת קבעה שאכן מדובר בהפרת הצו, אבל שלא מדובר בביזוי כי מדובר במנהלת זוטרה במוקד מסוים אחד, הפעם תועד מנהל בכיר מאוד בפלאפון שמפר לכאורה את הצו, ובהסתדרות מאמינים שהשופטת תהיה חייבת לקבוע כי הפעם מדובר בביזיון בית משפט.

ביה"ד לעבודה בת"א קבע דיון בבקשה שהגישה ההסתדרות נגד פלאפון על בזיון בית הדין ליום ראשון הקרוב בשעה 14:30.

ההסתדרות מציגה סרטון שבו נראה לכאורה אלון קונפינו, מנהל אגף שימור לקוחות בפלאפון, המהווה דרג ניהולי שלישי בחברה אחרי המנכ"ל והסמנכ"ל, מגיע לסניף פלאפון באום אל-פאחם, במטרה לגרום לעובדים למשוך את חתימתם להסתדרות. בהסתדרות מבקשים מבית-הדין להטיל קנס מרתיע על ההנהלה ועל המנהל הבכיר.

לדברי ההסתדרות, "קונפינו נותן 'הרצאה' ארוכה לעובדים בגנות ההסתדרות ובגנות מהלך ההתארגנות. בסוף 'ההרצאה' הוא מבקש מהעובדים לחתום על הצהרה בכתב ידם, על דף ריק, שהם מסירים את חתימתם מההסתדרות. כמו- כן, קונפינו מעלה אפשרות להקמת ועד עובדים מטעם ההנהלה.

על-פי החלטת ביה"ד שניתנה לפני כשלושה שבועות, חל איסור מוחלט על הנהלת פלאפון או מישהו מטעמה, לנסות להחתים עובדים על ביטול חברותם בהסתדרות. כמו-כן אסר ביה"ד על ההנהלה להעביר לעובדים מסרים שליליים על עצם ההתארגנות.

מנגד, ביה"ד קבע בהחלטה מיום ראשון האחרון כי האיגרות שחילקה פלאפון לעובדים אינן מהוות הפרה של צו בית הדין, וכי הן לא כוללות אמירות של הפחדה. "כאשר מדובר בחברה של אלפי עובדים, מובא בפניי אירוע ביזיון של עובדת אחת ומנהלת אחת. זה לא המקרה בו בית הדין מטיל סנקציה ומשית על החברה קנסות", נכתב בהחלטת בית הדין לעבודה.

יצויין, כי זו בקשת הביזיון השלישית שמגישה ההסתדרות נגד הנהלת פלאפון. בהסתדרות אומרים כי כעת הוכח שלא מדובר באירוע בודד והדבר מבוצע על-ידי מנהלים בכירים. "צר לנו כי חברה מכובדת כמו פלאפון מצפצפת חדשות לבקרים על החלטת ביה"ד. אנו מקווים שהסרטון שצירפנו ישכנע את ביה"ד שהנהלת פלאפון אינה יכולה להסתתר יותר מאחורי עובדים כאלה ואחרים. יש להטיל את האחריות על בזיון ביה"ד על ההנהלה עצמה".

בהסתדרות מוסיפים לקרוא לפלאפון להכיר בהסתדרות כארגון יציג של העובדים ולהפסיק לנסות לפרק את ההתארגנות ב"פעולות סיכול מתוכננות בקפידה".

מפלאפון נמסר: "נגיב בבית המשפט".