רומני פרסם את דוחות המס ל-2011: שילם 1.9 מיליון דולר

לאחרו ביקורות רבות פרסם אתמול המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית את הדוח המסים המלא לשנת 2011 ■ מהדוח עולה ששיעור המס שרומני שילם עמד על 14.1%

לאחר לחצים כבדים וביקורות, בעיקר מצד הדימוקרטים, פרסם אתמול מטה הבחירות של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית מיט רומני את דוחות המס המלאים שלו לשנת 2011. מהדוחות עולה שבשנת 2011 שילם רומני 1.9 מיליון דולר על הכנסות של 13.7 מיליון דולר - שיעור מס של 14.1%.

מהדוחות עולה כי רוב ההכנסות של רומני ב-2011 נבעו מהשקעות בסך של 250 מיליון דולר, כשעל הרווח מהם הוא שילם את שיעור המס הגבוה ביותר שמוטל על השקעות מסוג זה ושעומד על 15%, בעוד ששיעור המס המירבי בארצות הברית על משכורות עומד על 35%. בשנת 2011 דיווח רומני כי לא היו לו הכנסות ממשכורות אך דיווח על 6.8 מיליון דולר רווחי הון ועל 3 מיליון דולר רווחי מריביות. מהדוח עולה שבני הזוג רומני תרמו כ-29% מההכנסות שלהם באותה שנה לצדקה.

"הוא אמר את זה בצורה הברורה ביותר, שאסור שתושבי ארצות הברית ישלמו מסים מעבר למה שקבוע בחוק", אמרה מישל דייוויס, דוברת של מטה הבחירות של רומני. "באותו זמן, הוא היה במצב ייחודי שבו הוא התחייב בפני הציבור האמריקאי ששיעור המס שהוא משלם הינו גבוה יותר מ-13%. הוא הורה לצוות שלו להבטיח שהוא עומד בקנה מידה אחת עם ההצהרה הזאת".

במהלך קמפיין הבחירות שלו רומני הותקף ממספר כיוונים על סירובו לשחרר את דוחות החזרי המס שלו של השנים האחרונות. מוקדם יותר השנה הוא פרסם חלק מהדוח של שנת 2011 ואתמול הוא פרסם את הדוח המלא. הדמוקרטים תוקפים את רומני וטוענים שיש לו מה להסתיר בעקבות סירובו לחשוף את דוחותיו מהשנים האחרונות ועד לתקופה שהיה המנכ"ל של ביין קפיטל.