אלי ישי תוקף: מרצ מעכבים את העברת חוק שעון הקיץ

הלילה נכנסה ישראל לשעון חורף ■ יאיר לפיד: "במקום שהחורף יביא את החושך, החושך יביא את החורף. הקדמת שעון החורף היא התעללות מכוערת ברוב אזרחי ישראל המתרחשת רק מסיבה אחת: כי הם יכולים"

הלילה הסתיים שעון הקיץ בישראל, למרות גל המחאה הגדול שהתרחש בשנה שעברה ושהביא להקמת ועדת קהת, שפרסמה ממזמן את המלצותיה.

שר הפנים אלי ישי הגיב גם הפעם לביקורת על הכניסה ל"זמן חורף" מוקדם ביותר מחודש לעומת המצב באירופה ובארה"ב. "שר הפנים הוביל שינוי יסודי במדיניות שעון הקיץ כדי להביא להארכתו ואימץ את המלצות ועדת קהת בנושא, בניגוד לשרי הפנים הקודמים וביניהם השר פורז, שהשאירו את שעון הקיץ הקצר, זאת בתמיכת מרץ ושאר הסיעות", נמסר אמש מלשכת השר ישי.

"השר ישי הביא את ההמלצות לאישור הממשלה והעבירם בקריאה ראשונה בכנסת, החוק מעוכב בוועדות הכנסת ע"י פוליטיקאים מסיעת מרצ ששעון החול שלהם הולך ואוזל וזהו הקמפיין היחיד שאיתו נותר להם לבוא לבוחר, ולפיכך מטרפדים את הבאת החוק להארכת שעון הקיץ לקריאה שנייה ושלישית".

יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד" הגיב אמש בפייסבוק וכתב כי "היום בשעה שתיים בלילה תתרחש תופעת טבע נדירה - במקום שהחורף יביא את החושך, החושך יביא את החורף. הקדמת שעון החורף היא התעללות מכוערת ברוב אזרחי ישראל המתרחשת רק מסיבה אחת: כי הם יכולים".

אמש הפגינו עשרות בני אדם נגד שעון החורף, ובינתיים שבה וצפה הביקורת בזירה הפוליטית. "המפלגות החרדיות תוקעות את שעון הקיץ בגלל גחמה בלתי מוסברת, חסרת היגיון - שצריכה לעבור מהעולם", אמר ח"כ ניצן הורוביץ לחדשות 2.