השיחה: לנדסברג וקונדה בפרמיירה של "ריצ'רד השלישי"

הרב לאו סוגר מעגל ■ אפרת פלד נבחרת ■ עליזה יפו מחליפה ■ וגם: ליאורה עופר מתחדשת בפסל

בעיצומם של חגי תשרי, שעה שרבים מבלים את זמנם מעבר לים, נערכה בחמישי בערב הפרמיירה להצגה "ריצ'רד השלישי", לחברים באגודת ידידי התיאטרון הקאמרי. ליאורה עופר, העומדת בראש אגודת הידידים, קיבלה את פני הבאים לצפייה משותפת בהצגה שפתחה את עונת המנויים של התיאטרון. המחזה עוסק בחייו של ריצ'רד השלישי, פוליטיקאי תאב שלטון וכוח, המפלס את דרכו אל כיסא המלוכה כשהוא דורך על גופותיהם של כל העומדים בדרכו, לרבות בני משפחתו הקרובים, תוך הרחבת גבולות המוסר והפיכת האסור למותר בדרך לכיבוש השלטון.

ציפי ואפרים קונדה, חוג ידידי תיאטרון הקאמרי / צילום: יוסי כהן
 ציפי ואפרים קונדה, חוג ידידי תיאטרון הקאמרי / צילום: יוסי כהן

ציפי ואפרים קונדה

בתפקיד הראשי מככב השחקן איתי טיראן ולצדו על הבמה שחקנים רבים בהם: רותי אסרסאי, אלי גורנשטיין, יוסי גרבר, אלון דהן, הלנה ירלובה, דודו ניב, גיל פרנק, אורי רביץ, מרים גבריאלי ועוד.

דוריס ומורי ארקין, חוג ידידי תיאטרון הקאמרי / צילום: יוסי כהן
 דוריס ומורי ארקין, חוג ידידי תיאטרון הקאמרי / צילום: יוסי כהן

דוריס ומורי ארקין

בין ידידי התיאטרון שהגיעו וגילו סבלנות ראויה לציון לנוכח אורכה של ההצגה - כשעתיים וחצי - נצפו: ברונו לנדסברג ויהודית אולמן, מיכה גייגר, זלמן וכנה שובל, גדעון וחנה המבורגר, אלי וחנה יונס, דב תדמור, איזי בורוביץ', רוני פוקס שהגיע עם בתו, יהודית ורוני קצין, אתי כספי, רמי יהושע, אבי לוי, דרורית ורטהיים, יצחק ועדיה סוארי, דליה ואייבי נאמן, מוריאל מטלון, ציפי ואפרים קונדה, מורי ודוריס ארקין ורבים נוספים. בתום ההצגה נהנו החברים מקוקטייל חגיגי שכלל כיבוד עשיר, והוגש ברוח התקופה שבה עוסקת ההצגה - על מפות כסופות ותחת שנדלירים מעוצבים.

הרב לאו סוגר מעגל

במסגרת השינויים שעובר בנק אגוד בשנתיים האחרונות, אשר כללו מיתוג מחדש ופתיחת סניפים מעוצבים, הושק ביום חמישי האחרון סניף הדגל החדש של הבנק באחד המיקומים היוקרתיים בתל-אביב - כיכר המדינה. הסניף החדש משתרע על שטח של כ-200 מ"ר וכולל שירותי בנקאות שונים, לרבות ייעוץ השקעות, משכנתאות ובנקאות כללית.

חיים פרייליכמן, הרב ישראל מאיר לאו, זאב אבלס, חניכת סניף אגוד בכיכר המדינה / צילום: יוני רייף
 חיים פרייליכמן, הרב ישראל מאיר לאו, זאב אבלס, חניכת סניף אגוד בכיכר המדינה / צילום: יוני רייף

פרייליכמן, לאו ואבלס

במעמד חנוכת הסניף השתתפו הבעלים של הבנק שייקה (ישעיהו) לנדאו, יו"ר הבנק זאב אבלס והמנכ"ל חיים פרייליכמן, ועימם מנהלים ונושאי תפקידים מקרב עובדי הבנק. רבה של תל-אביב, ישראל מאיר לאו, הוזמן לקבוע את המזוזה, וסיפר שהוא מתרגש לא פחות מאנשי הבנק מפני שהוא סוגר מעגל, שכן היה זה הוא שקבע את המזוזה בפתיחת הסניף הראשון של בנק אדנים כשפרייליכמן ניהל אותו ואבלס היה בתפקידו הקודם כמפקח על הבנקים, וכעת השלושה נפגשים שוב בפתיחה חגיגית של סניף בנק. לאו איחל לאנשי הבנק כי בניגוד למה שנהוג לומר בברית, הפעם הוא מאחל כי "זה הגדול - קטן יהיה".

תכירו: צ'וצ'ו עופר

ליאורה עופר, יו"רית מליסרון, הידועה בחיבתה לאמנות, הגיעה לאחרונה לביקור בתערוכה "כלבים אופנתיים" המציגה בקניון רמת-אביב שבבעלותה. מדובר במיצג אמנותי עשוי חומרים ממוחזרים. בתערוכה מגוון פסלים של כלבים הבנויים משרשראות וחלקים ממוחזרים של אופניים, ופסלים "נשיים" העשויים משמלות שעברו תהליך התמצקות.

ליאורה עופר, תערוכת
 ליאורה עופר, תערוכת

ליאורה עופר

במסגרת התערוכה ניתן גם לרכוש פסלי כלבים שעיצבה האמנית נירית לבב. שליש מהכנסות המכירה יועברו למרכז הישראלי לכלבי נחייה. עופר לא יצאה בידיים ריקות מהתערוכה ורכשה את פסל הכלבה העונה לשם צ'וצ'ו. הפסל שוקל כ-25 ק"ג. נח בראון, מנכ"ל המרכז לכלבי נחייה ואורי אבל מנכ"ל הקניון, עדכנו את עופר על השת"פ.

פלד נבחרת

אפרת פלד, יו"רית ומנכ"לית אריסון השקעות, הגיעה למקום ה-50 ברשימת נשות העסקים החזקות בעולם של המגזין פורצ'ן. פלד היא הישראלית היחידה שמופיעה השנה ברשימה היוקרתית של העיתון. זו השנה השנייה שבה מופיעה פלד ברשימה זו. פלד, בת 38, משמשת גם כדירקטורית בבנק הפועלים, בשיכון ובינוי, במלח הארץ, במיה ובקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, וחברה בדירקטוריון הבינלאומי של מכון ויצמן למדע. פלד היא רואת חשבון מוסמכת ובעלת תואר EMBA מתוכנית קלוג-רקנאטי הבינלאומית של אוניברסיטת נורתווסטרן ארה"ב ואוניברסיטת תל-אביב. לפני שמונתה לתפקידיה הנוכחיים בקבוצת אריסון כיהנה פלד כמנהלת הכספים של הקרן המשפחתית על שם תד אריסון בישראל ובארה"ב.

הוייסים חוגגים

יואל ורוני וייס, שהפכו לבעלי קמור אביזרי תנועה, חגגו בחמישי בערב 10 שנות פעילות לחברה ואת רכישת הבעלות בה. חגיגת העשור נערכה במתחם החברה בקיבוץ משמרות וכללה ארוחת ערב מפנקת והענקת תעודות הוקרה לעובדים מצטיינים.

יובל גביש, יואל וייס, רכישת קמור אביזרי תנועה / צילום: שוקה כהן
 יובל גביש, יואל וייס, רכישת קמור אביזרי תנועה / צילום: שוקה כהן

אבי זמיר ויואל וייס

בין החברים שהגיעו לברך: סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר נוה, עו"ד חנינא ברנדס, אלוף (במיל') אבי זמיר ורעייתו חנה, יורם ולאה גלובוס, אבי בניהו דובר צה"ל לשעבר, יובל גביש ראש החטיבה העסקית בבנק דיסקונט, משה ודליה ממרוד, רונית ורמי שבירו, שירלי וייס בתו של יואל ואייל וחלי דוידס.

צלילי אופרה בהרצליה פיתוח

בביתם של עליזה ואוריאל יפו בהרצליה פיתוח, נערך אמש אירוע לרגל פתיחת שנת האופרה 2012-2013. יו"רית חוג הידידים של האופרה, דפנה מיתר, המסיימת את תפקידה ניצלה את האיוונט כדי להיפרד מהחברים וממנכ"לית האופרה חנה מוניץ. את מיתר מועמדת להחליף המארחת עליזה יפו. האורחים נהנו מקטעי האריות של אופרות נבחרות בביצועם של מיטב מזמרי האופרה הישראלית ופינאלה בביצוע הזמר יניב ד'אור.

עליזה יפו, פתיחת שנת האופרה 2012-2013 / צילום: יוסי כהן
 עליזה יפו, פתיחת שנת האופרה 2012-2013 / צילום: יוסי כהן

עליזה יפו (צילום ארכיון)

בין הבאים - חובבי האופרה ונכבדי בית המשפט העליון לדורותיהם: מישאל חשין, מאיר שמגר ואשר גרוניס. עוד הגיעו: דן פרופר, ברונו לנדסברג ובנו אלכס לנדסברג, גליה מאור, יוסי גרוס, גבי לסט, אלי וליאורה לנדאו, אסתי אלקון המחותנת של שרי אריסון, גדעון וחנה המבורגר, נילי ושמואל קריב, עמי וליזיקה שגיא ועוד.

"סליחות ושיר" בנמל תל-אביב

חברת "אוצר מפעלי ים" המנהלת את נמל תל-אביב, ערכה בחמישי האחרון קונצרט "סליחות ושיר" על הדק בנמל, בהשתתפות התזמורת האנדלוסית אשדוד. בקונצרט, בהנחייתו של השחקן מתי סרי, נטלו חלק למעלה מ-30 נגנים אליהם חברו הפייטן ליאור אלמליח, הפייטנית אורית עטר והזמר אור כהן מ-The Voice, שהציגו עיבודים לפיוטים ושירים מוכרים מתפילת הסליחות.

תמיר אבני, דוד מילגרום, איריס ברץ, קונצרט סליחות ושיר בנמל תל אביב / צילום: כפיר סיון
 תמיר אבני, דוד מילגרום, איריס ברץ, קונצרט סליחות ושיר בנמל תל אביב / צילום: כפיר סיון

תמיר אבני, דוד מילגרום ואיריס ברץ

על למעלה מ-1,000 הצופים שהגיעו לחזות בקונצרט הפתוח שנערך על רקע השקיעה נמנו פגם: תמיר אבני יו"ר הוועדה המנהלת של אוצר מפעלי ים, איריס ברץ סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי של אוצר מפעלי ים, דוד מילגרום מנכ"ל בסס"ח ולשעבר ראש אגף תקציבים באוצר, ד"ר רינה דגני ופרופ' אבי דגני בעלי קבוצת גיאוקרטוגרפיה, דן הלמן מקבוצת הלמן-אלדובי, דוד גינזבורג מנכ"ל חברת הביטוח קנט ועוד.