מניית היום: חברת ביומד המשלימה זינוק של 35% ביומיים

בסוף השבוע דיווחה כלל ביוטכנולוגיה כי רשות התרופות האירופאית העניקה אישור לחברת מדיוונד לשיווק תרופת הניקסוברד (NixoBrid) לטיפול בכוויות מדרגה 3

מניית כלל ביוטכנולוגיה ממשיכה גם היום לרכז עניין ולעלות בחדות. שווי שוק החברה עומד על כ-1.1 מיליארד שקל. בסוף השבוע דיווחה כלל ביוטכנולוגיה כי רשות התרופות האירופאית העניקה אישור לחברת מדיוונד (כלל ביו' מחזיקה 52% מהון מדיוונד) לשיווק תרופת הניקסוברד (NixoBrid) לטיפול בכוויות מדרגה 3.

מדובר בהישג לא קטן עבור החברה הישראלית שכן מדובר בתרופה הראשונה שמאושרת באירופה שמיועדת לטיפול בכוויות באמצעות אנזימים ולא באמצעים כירורגים.

התרופה הינה בעצם ג'ל למריחה שמורכבת מאנזימים שהופקו מתאים של האננס ונועדה להסרת גלד כוויה, שנוצר לאחר כוויות עמוקות במיוחד, לאחר כ-4 שעות ממריחת התרופה. בעקבות ההסרה המהירה של גלד הכוויה, משך תקופת ההחלמה של נפגעי כוויות מתקצרת בצורה משמעותית.

התרופה עצמה גם מפחיתה את הסיכונים של התפתחות דלקות במקום הכוויה שכן יחד עם התרופה עצמה נמרח גם ג'ל לחיטוי מקום הפציעה. לאחר כ-4 שעות מתמוסס גדל הכוויה וניתן אז "לנגב" אותו ובכך נחשף הפצע האמיתי מהכוויה דבר שיאפשר לרופאים לקבוע את המשך הטיפול בנפגע.

בשבוע שעבר דיווחה כלל ביוטכנו לבורסה כי גמידה סל, המוחזקת על ידה בשיעור של כ-22%, סיימה גיוס החולים לניסוי הקליני Phase I/II במוצר ה-NiCord. מוצר זה מיועד להשתלת מח עצם בחולים עם מחלות של מערכת הדם (כגון אנמיה חרמשית ותלסמיה), מחלות ממאירות של מערכת הדם (כגון לוקמיה ולימפומה), מחלות אוטואימוניות ומחלות מטבוליות.

הניסוי נערך בשני בתי חולים בארה"ב: בבית החולים של אוניברסיטת Duke ובבית החולים של אוניברסיטת Loyola, וכלל 11 חולים עם לוקמיה או לימפומה. היעדים העיקריים של הניסוי הינם הערכת הבטיחות והיעילות של ה-NiCord.