מיטב הציטוטים של אנשי העסקים שהתפללו לפרנסה

אנשי עסקים אוהבים להתחבר למסורת היהודית, להתייעץ עם רבנים ואם אפשר גם לקרב את עצמם לאלוהים ■ הנה מיטב הציטוטים שלהם לאורך השנים

עד 120

"כואב לי שמספידים אותי אבל זה סגולה לחיים ארוכים" (28/9/2011)

על רקע מצבו הקשה, איש העסקים הדתי מוטי זיסר מפגין בקיאות במסורת היהודית, לפיה כדאי דווקא להיות מוספד.

מה זו אהבה

"אלוהים אוהב אותי; גיליתי 83 מיליון חביות נפט בגיאורגיה - בעוד שנה אני מיליארדר" (8/8/2010)

כרגיל, אצל פלאטו שרון אין רגע דל. לפני שנתיים היה תור הקרנבל, סביב מיזם בגיאורגיה. למרות האמור למעלה, מסיבות מובנות מגזין "פורבס" טרם הכניס אותו לרשימת המיליארדרים שלו.

ברכה בע"מ (1)

"מי נתן עצה? אולי רבנים נתנו להם עצה. אני נתתי ברכה. שאלו אם לקנות את פרטנר וברכתי שהעסקה תצליח" (5/9/2012)

אילן בן דב נמנה עם חסידיו הרבים של הרב פינטו, אבל מתברר שקירבה לשכינה לא בהכרח מסייעת לעסקים. לפני שנתיים סיפר בן דב כיצד הרב הציע לו "ללכת על פרטנר", אז הוא הלך, וגם הכסף הלך.

ברכה בע"מ (2)

"כספם של המשקיעים בארץ ישראל יוכפל וישולש" (23/09/2012)

הניסיון העגום של בן דב מהמלצות מרבנים, לא מרתיע את המשקיע החדש אדוארדו אלשטיין, שהכניס את היד לכיס ומזרים כסף לגנדן של נוחי דנקנר.

עכשיו הכל תלוי בברכה של הרב פינטו.

השראה שמימית

"הבנקים עושים את עבודתו של אלוהים" (9/11/2009)

לויד בלנקפיין, יהודי טוב מוול סטריט ומנכ"ל גולדמן זאקס, ניסה להוציא שם טוב לבנקים, שנושאים במידה רבה באחריות למשבר המשכנתאות ולשם כך הוא גייס את היושב במרומים. באותה תקופה בלנקפיין הושמץ לא מעט, אבל בהמשך, בזמן שבנקים אחרים התרסקו, את שלו הוא הוביל לרווחי שיא.

טיימינג טוב

"כשאתה מרגיש בן דוד של אלוהים זה הרגע לעזוב"

(31/12/2006)

אם עצה מהרב לא עוזרת, כנראה שקירבה משפחתית ליושב במרומים דווקא כן. בראיון פרידה מפרטנר, התגאה עמיקם כהן, המנכ"ל היוצא, בהישגים ובהחלט הדגיש שההצלחה הוסיפה לאגו שלו.

עניין של טעם

"אני רגיש מאוד לדת. אני לא יכול להתחייב מה אני אעשה כי אני גם לא מתאבד שיעי" (21/10/2009)

את העניין ברכישת רשת טיב טעם הלא כשרה שפועלת בשבתות וחגים, הצדיק חגי שלום בכך שזו הזדמנות עסקית ועד עכשיו נראה שתוכנית ההבראה שלו מצליחה. שלום הוא לא מתאבד שיעי, גם מבחינה פיננסית.

סיפורי סבתא

"אני לא מאמין באלוהים של התנ"ך, אבל אני מאושר ביהדותי גם בלעדיו" (6/10/2008)

הקהילה בארה"ב נדהמה לשמוע את משפט הכפירה הזה מאדגר ברונפמן. את הדברים אמר בראיון לעיתון "ניו-יורק טיימס", המיליארדר שתרומותיו הן מהעוגנים החשובים של פרויקט "תגלית". לנשיאות ארה"ב הוא כבר לא יוכל רוץ.

המנכ"ל האמיתי

"יש לי שלושה בוסים: אלוהים, הקליינט והמדיה. לשני האחרונים מותר להגיד לא" (14/2/2008)

רון טורוסיאן, בעלי חברת 5W, מחברות יחסי הציבור הגדולות והצומחות בארה"ב, דווקא שומר אמונים לאלוהים. כנראה בשל אותן הוראות מהבוס החשוב באמת. טורוסיאן גם מאוד פעיל בתמיכה בנושאים יהודים ושקשורים לישראל.

נוסחה להצלחה

"אלוהים עוזר לך כשאתה עוזר לעצמך" (19/2/2006)

כמה שנים לפני ש"עשה את המכה", בשלהי שנת 2000 טדי שגיא מגלה את נוסחת ההצלחה. למי שניסה את הנוסחה ולא הצליח, הזכיר שגיא באותה הזדמנות: "כמו כל איש עסקים, יש לי גם קצת מזל". לגבי המשפט שלמעלה, יש עוד אחד שמסכים איתו. שלמה אליהו, המתעתד לרכוש את מגדל, חברת הביטוח הגדולה בישראל, אמר את הדברים השנה בראיון ל"גלובס".

בשם האל

"בגלל שיש לי מצפון ואתיקה גבוהים הרגשתי שאני משתמשת בקודים של אלוהים" (15/6/2008)

שרי אריסון הרוחנית מתכוננת להקמת מיזם המים שלה, כרגיל, עם הרבה חיבור לנפש, לנשמה וגם קצת לעסקים. גם שם המיזם הגיע מגבוה - מהשמים - "שפע מחבר אותי לשם מ*יה שהוא אחד מ-72 שמות האלוהים".

רבותיי, ההיסטוריה חוזרת

"אני מתעניין במעריב מפני שאני יהודי" (12/5/1998)

כמעט עשור וחצי חלף מאז איל ההון היהודי-רוסי ולדימיר גוסינסקי התעניין בעיתון של המדינה לשעבר. עכשיו הגיע תורו של שלמה בן צבי, ונראה אילו אלמנטים מהיהדות יביאו לידי ביטוי בעסקה.

יום הדין במחלקת החלב

"תנובה צריכה כעת לעשות חשבון נפש" (2/10/2011)

בשנה שעברה הייתה זו תנובה שהוזמנה לעשות חשבון נפש. המזמין - איציק אלרוב, יוזם מחאת הקוטג'. העיתוי: התפטרותה של זהבית כהן.

יצא צדיק?

"עשיתי חשבון נפש, ולא הייתי פועל אחרת" (1/3/2011)

לפני שנה וחצי אנדרה דהן נפרד לאחר תקופה מדשדשת, בלשון המעטה, מניהול חברת קומברס, פעם מכוכבות ההיי-טק הישראלי ובהמשך כוכבת השערוריות ותיקוני הדוחות.

לא עושה תשובה

"לא פשעתי, לא חטאתי, ופתאום אני צריך לבקש סליחה שמצאתי גז" (7/9/2010)

עוד אחד שיצא ממש בסדר בחשבון הנפש שעשה לעצמו הוא יצחק תשובה. אם לדייק, אף אחד לא תבע ממנו לבקש סליחה, אלא שחלק גדול יותר מתמלוגי קידוחי הגז, בהם הוא מעורב, יועבר למדינה. תשובה כנראה כבר היה מעדיף לבקש סליחה.

טוביה החופר

"'מגד 5' זה התגלות, זה כמו מתן תורה" (23/8/2010)

נדמה שאין אדם שמייצג את "הבהלה לגז" כמו טוביה לוסקין, גיאולוג "גבעות עולם" ומבעלי השליטה בה. בינתיים העסק ידע אופוריה והיסטריה גם יחד. מה השורה התחתונה? שיא העלילה כנראה עוד לפנינו.

אבחון רפואי

"רשע מרושע, מניח תפילין של ראש - אבל יש לו סרטן רוחני במוח" (18/3/1998)

עוד אימרה ותיקה מהרפרטואר השופע של הרב עובדיה יוסף לא הייתה נכנסת לרשימה זו, אבל היא נאמרה כנגד שר האוצר דאז ושר המשפטים היום, יעקב נאמן. הסיבה: תוכניות נאמן לקליטת תלמידי ישיבות בצבא ובמעגל העבודה. עוד תוכנית נשכחת.

נערים ממש אוצר

"אנשי האוצר חושבים שהם סגנים של אלוהים" (8/12/2008)

ההקשר: שביתה במס הכנסה במחאה על אי תגמול נוסף של העובדים בנוגע למטלות נוספות, ויו"ר הוועד, טלחום פרידלוב, עולה להתקפה. אפילוג: העובדים קיבלו תגמול נוסף.

ג'ואיש טרדישן

"ירושלים תהיה סמל לרוח היהודית. זו חובתי להגן על המסורת היהודית" (30/4/2007)

שיא עידן ארקדי גאידמק בישראל, ובהתאם שיא התקרבותו ליהדות. גאידמק מסתער על תפקיד ראש עיריית ירושלים. זה נגמר במפח נפש וסימן את תחילת הסוף של השקעתו בישראל.

כמה יוסי

"3 מוצרים ויראליים מרכזיים צצו בחלק זה של העולם: התנ"ך לפני 2,700 שנה, ישו לפני 2,000 שנה ו-ICQ לפני 10 שנים" (3/1/2008)

יוסי ורדי בצניעות אופיינית במהלך ראיון לאקונומיסט. נחשו לאיזה מ-3 המוצרים יש הכי פחות משתמשים.

סכסוך ברמת אביב

"אלחם על השבת עד בית המשפט" (13/3/1997)

לב לבייב נאבק על מנת שקניון רמת אביב שקנה יישאר סגור בשבת. משבר החובות של אפריקה ישראל הביא למכירת הקניון, אבל גם מנכ"ל הקניון, אורי אבל, אמר השנה ל"גלובס" שהחנויות יישארו סגורות ביום המנוחה.