גם בלי דיבידנד מפרטנר: סקיילקס טוענת כי היא "בת פירעון"

דירקטוריון סקיילקס טוען כי החברה תוכל לפרוע ב-2014 את ההלוואה בסך 300 מיליון דולר להאצ'יסון, באמצעות מכירת מניות השליטה בפרטנר בפרמיה של 33% על מחיר השוק

שלושה ימים לאחר שחברת פרטנר הודיעה על ביטול מדיניות חלוקת הדיבידנד שלה לשנת 2012, התכנס אתמול דירקטוריון החברה האם סקיילקס, שבשליטת אילן בן דב, לדון בהשלכות הדיווח על מצבה הפיננסי של הקבוצה.

מהודעת החברה עולה, כי לאחר שדירקטוריון סקיילקס בחן את השווי הנכסי נטו של החברה, ותרחישים שונים באשר למקורות והשימושים הקיימים והצפויים שלה, הוא הגיע למסקנה כי החברה "בת פירעון", גם אם פרטנר לא תחלק כלל דיבידנדים בשנתיים הקרובות.

מדיניות חלוקת הדיבידנד של פרטנר גרסה חלוקה של 80% מהרווח הנקי כדיבידנד למשקיעים. לפני שלושה שבועות, עם פרסום דוחות הרבעון השני, העריך דירקטוריון סקיילקס כי פרטנר תחלק ברבעון הרביעי של השנה דיבידנד בהיקף של 109 מיליון שקל, אשר חלקה של סקיילקס בו (44.5%) יעמוד על 48.6 מיליון שקל.

הדיבידנד הצפוי מפרטנר, ודוח תזרים המזומנים החזוי שפרסמה החברה (ובו הציגה כיצד תפרע את התחייבויותיה בשנתיים הקרובות), אפשרו לה להימנע מהערת "עסק חי" בדוחות הרבעון השני. זאת למרות הפסד של 667 מיליון שקל שרשמה סקיילקס ברבעון זה, אשר העביר את החברה לגירעון של 117 מיליון שקל בהון העצמי.

עודף מקורות על שימושים

סקיילקס דיווחה היום כי גם תחת ההנחה שלא יחולק דיבידנד על-ידי פרטנר, יש במחצית השנייה של 2012 עודף מקורות על שימושים (על פי דוח תזרים המזומנים ובהיעדר הדיבידנד, צפויה החברה לסיים את השנה עם מזומן בהיקף של כ-50 מיליון שקל בקופה).

באשר ל-2013, שבה הניחה סקיילקס כי תקבל דיבידנד בהיקף של 159 מיליון שקל מפרטנר, כותב דירקטוריון סקיילקס היום כי "בהנחה שלא יחולק דיבידנד, חוסר זה ניתן לגישור באמצעות מימון בנקאי בהיקף של 258 מיליון שקל (בהשוואה למימון בנקאי בהיקף של 50 מיליון שקל בלבד בדוח התזרים מסוף חודש אוגוסט), כנגד שעבוד של כ-16.6% מהון מניות פרטנר". שוויין של מניות אלה עומד היום בשוק על כ-532 מיליון שקל.

בהתייחסה למחצית הראשונה של שנת 2014, שבו צריכה סקיילקס לפרוע הלוואת מוכר שהעמידה לה האצ'יסון, בסך כ-300 מיליון דולר, כותבת היום החברה כי תוכל לעמוד בהחזר באמצעות מכירת 41.04% מהון המניות של פרטנר (בהשוואה ל-28.8% בדוח הקודם), לפי מחיר של 27.4 שקל למניה, אשר נקבע בהערכת מימוש מהיר של פרופ' אמיר ברנע, שצורפה לדוחות הכספיים. מחיר זה גבוה בכ-32.8% מהמחיר הנוכחי של מניית פרטנר.

בחודשיים האחרונים זינקה מניית פרטנר בכ-75%, מה ששיפר בצורה משמעותית את מצבה הפיננסי של סקיילקס, אשר היקף החוב שלה נאמד בכ-2.8 מיליארד שקל, מתוכו כ-1.6 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח.

עם זאת, למרות העלייה האחרונה, שווי הנכסים שבידי סקיילקס (מניות פרטנר ופעילות סמסונג) עדיין נמוך משווי התחייבויותיה, ובהתאמה לכך נסחרות איגרות החוב של החברה בתשואת זבל.

איגרות החוב של סקיילקס, שלהן משועבדות מניות פרטנר (סדרות א'-ד' ו-ו') נסחרות היום בטווח תשואה של 25%-91%, ואילו איגרות החוב ללא בטוחות, אשר מועד הפירעון שלהן רחוק יותר, נסחרות בטווח תשואה של 43%-48%.