רווח של 130% בשנה וחצי: פימי מוכרת מניות אלון USA

קרן פימי השקיעה 23 מיליון דולר באלון USA במארס 2011 וכעת מממשת את יתרת החזקותיה בחברה ובסך הכל בכ-53 מיליון דולר

קרן פימי מממשת אחזקתה באלון USA תמורת 53 מיליון דולר. הקרן השקיעה לפני כשנה וחצי 23 מיליון דולר באלון USA בחודש מארס 2011 כך שבסך הכל רושמת פימי רווח מרשים ביותר של כ-130% בשנה וחצי.

פימי השקיעה במתכונות של מניות בכורה הניתנות להמרה, לפי מחיר המרה למניה של 6.74 דולר. בנוסף להמרה, מניות הבכורה שילמו דיבידנד בשיעור שנתי של 8.5%.

קרן פימי מימשה עד כה 40 מיליון דולר ממניות אלון USA ונותרו לה למימוש כ-13 מיליון דולר. זהו המימוש ה- 37 של הקרן.

ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל פימי, אמר כי "קרן פימי מבצעת את המימוש ה-37 ומממשת את השקעתה בחברת אלון USA. פימי ביצעה את ההשקעה בשל האמון הרב שהקרן רוכשת להנהלת החברה בראשות דודי וייסמן. ההשקעה בוצעה בסמוך למשבר שחוותה החברה בשל הפיצוץ בבית הזיקוק בארה"ב. החברה חזרה לתנופת צמיחה והשיגה תוצאות מרשימות, הודות לניהול נכון".

עוד אמר דווידי: "אלון USA היא דוגמה להשקעת מזאנין. השקעות מסוג זה (המהוות 15% מכלל השקעות פימי) הינן השקעות פיננסיות והקרן מממשת השקעות אלה לאחר שהגיעה לתשואה ראויה".

קרן פימי הינה קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל (הון של 2.1 מיליארד דולר), שמתמחה בהשקעות בשני אופנים, האחד - רכישת שליטה בחברות, באמצעות השקעה בחברות רלוונטיות, והשני - השקעות פיננסיות. הקרן שותפה מלאה לתהליך השבחה ריאלי של החברות בהן השקיעה. עד כה השקיעה הקרן ב-67 חברות, ביצעה כ-37 מימושים והיקף עיסקאות בלמעלה מ-1.7 מיליארד דולר. תחומי ההשקעה של הקרן כוללים את מרבית ענפי התעשיה, המסחר והשירותים. הקרן השלימה לאחרונה גיוס לקרן החמישית בהיקף של כ-850 מיליון דולר.