בנק אוף אמריקה ישלם 2.4 מיליארד דולר למחזיקי המניות

במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד הבנק מצד מחזיקי המניות שלו הסכים הבנק לשלם 2.43 מיליארד דולר ■ התביעה באה על רקע חשדות לפיהם הבנק לא חשף בפני המשקיעים את היקף ההפסדים של מריל לינץ'

בנק אוף אמריקה הסכים לשלם סכום של 2.43 מיליארד דולר במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד הבנק מצד מחזיקי המניות שלו בנוגע לתהליך קבלת ההחלטות של הבנק ברכישה של מריל לינץ'. מדובר בסכום הגדול ביותר אי-פעם ששולם במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה מצד מחזיקי מניות שנבעה מהמשבר הכלכלי של 2008.

בהודעה שפרסם הבנק בעקבות הסדר הפשרה נכתב כי הבנק יספוג הפסדים של 1.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי של הבנק שינבעו מעלויות ההתדיינות. הבנק הוסיף שבעקבות כך הבנק עלול לרשום הפסדים ברבעון השלישי שנובעים מעלויות משפטיות, תיקון הערכת שווי ומיסים שעלולים להוריד את הרווח למנייה בכ-28 סנט למנייה.

התביעה הייצוגית נגד הבנק לאחר שהרשויות בארצות הברית התחילו לחקור חשדות לפיהם הבנק לא חשף בפני המשקיעים שלו את היקף ההפסדים של חברת מריל לינץ' בתקופה שבה רכש הבנק את החברה. נזכיר שבעקבות המשבר הכלכלי שפקד את ארצות הברית ב-2008 חברת מריל לינץ' ספגה הפסדים גדולים והייתה על סף סגירה, אך בנק אוף אמריקה החליט לרכוש את החברה בתמורה ל-18 מיליארד דולר, וכך בעצם החברה ניצלה וכיום היא פועלת בתור זרוע המחקר של הבנק.

"סיום הפרשה הזאת מסירה את הסיכון וחוסר הוודאות וזה לטובת מחזיקי המניות שלנו", כתב מנכ"ל הבנק בראיין מוינהאן בהודעה שפרסם הבנק. "בעוד שאנחנו פועלים על מנת לשים את הפרשה הזו מאחורינו, אנחנו ממשיכים להתמקד בעתיד ובמתן השירות הטוב ביותר עבור הלקוחות שלנו".