ימים לפני העימות הראשון: אובמה ממשיך להוביל בסקרים

מניתוח שביצעה סוכנות הידיעות AP עולה שאם היו נערכים הבחירות היום אובמה היה מקבל את הקולות הדרושים לניצחון ■ אם רומני רוצה לנצח, עליו לעשות את הבלתי אפשרי ולנצח בכל מדינות המפתח

שלושה ימים לפני העימות הטליוויזיוני הראשון לנשיאות ארצות הברית בין הנשיא ברק אובמה לבין המועמד הרפובליקני מיט רומני, מפרסמת היום סוכנות הידיעות AP כי אובמה ממשיך הוביל בפער משמעותי יחסית על פני רומני. גם בחלוקה לאלקטורים אובמה מקבל את ה-270 האלקטורים הדרושים על מנת לזכות בקדנציה שניה.

הדיווח של AP מתבסס על ניתוח שעשתה סוכנות הידיעות בהתבסס על סקרים שפורסמו וראיונות עם פעילים מפלגתיים משני הצדדים. על פי הניתוח של AP על מנת שרומני ינצח בבחירות, עליו לנצח בכל 9 מדינות המפתח. אולם בהתחשב בעובדה שנותרו רק 5 שבועות עדי הבחירות לנשיאות, ואובמה מוביל בסקרים בחלק מהמדינות הללו, מדובר יהיה במשימה כמעט בלתי אפשרית מבחינתו של רומני.

על פי הניתוח של AP אילו הבחירות היו נערכות היום אובמה היה מקבל לפחות 271 אלקטורים עם ניצחון במדינות מפתח כמו אוהיו, אייווה, 19 מדינות נוספות ומחוז הבירה. כדי שרומני ינצח עליו לזכות בפלורידה, קולורדו, נבדה, קרוליינה הצפונית, ניו המפשייר וורג'יניה מה שיעניק לו 267 אלקטורים בלבד ולכן הוא יצטרך לנצח גם באייווה או אוהיו.