נאמני "מעריב": שכר הבכירים יירד ל-22.5 אלף שקל בחודש

בין הבכירים ששכרם יקוצץ: המנכ"ל טל רז, העורך הראשי ניר חפץ, סגנו שי גולדן, הפרשן הבכיר בן כספית וכן עשרות אנשי מכירות, שיווק, כספים, מינהלה ועוד

נאמני קבוצת "מעריב ", שנמצא בהקפאת הליכים, עורכי הדין ד"ר שלמה נס וירון ארבל, פרסמו בסוף השבוע הזמנה להציע הצעות לרכישת מניות קבוצת "מעריב" ונכסיה עד 9 באוקטובר 2012.

בתוך כך, החליטו הנאמנים כי שכר הבכירים ב"מעריב" יירד ל-22.5 אלף שקל בחודש. בין הבכירים שייפגעו מההחלטה נמצאים המנכ"ל טל רז, העורך הראשי ניר חפץ, סגנו שי גולדן, הפרשן הבכיר בן כספית ועוד כמה עשרות אנשי מכירות, שיווק, כספים, מינהלה וכן הסמנכ"לים. הבכירים סירבו להתייחס לנושא.

גורם המקורב לנאמנים אמר כי ההחלטה על קיצוץ שכר הבכירים נובעת בין היתר מחוק הביטוח הלאומי, שאינו מאפשר לשלם בשלב הראשון מעבר לתקרה של 22.5 אלף שקל. יש לציין כי ייתכן שחלק מההפרש בין הסכום המקוצץ לבין השכר הקבוע ישולם בעתיד.

העיתון מופעל כ"עסק חי"

ההזמנה להציע הצעות לרכישת "מעריב" פורסמה לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, אישרה את בקשת הנאמנים. זאת, למרות העסקה לרכישת "מעריב" שנרקמה בין בעלת השליטה בחברה, אי.די.בי, שבבעלות נוחי דנקנר, לבין איש העסקים שלמה בן-צבי, מו"ל העיתון "מקור ראשון", ערב כניסת "מעריב" להקפאת ההליכים.

בהזמנה להציע הצעות לרכישת הקבוצה, כתבו הנאמנים כי עיקר פעילותה של הקבוצה הינו בתחומי ההוצאה לאור של העיתון היומי "מעריב", וכן של מגזינים ומקומונים שונים ואתר האינטרנט nrg המופעל על-ידי הקבוצה. כן פירטו בהזמנה כי בבעלות הקבוצה נמצאים בית דפוס ומקרקעין בבת-ים שמשמשים את בית הדפוס.

בשיחות עם "גלובס" העריכו גורמים בסביבתם של הנאמנים כי עסקה למכירת "מעריב" תיסגר בתוך זמן קצר. לדבריהם, "יש אנשים, גם מישראל וגם מחו"ל, שהביעו עניין הן ברכישת פעילות העיתון והן ברכישת בית הדפוס".

כן ציינו הנאמנים בהזמנה כי ההצעה יכולה להיות לרכישת מניות החברות או לרכישת פעילותן ונכסיהן או חלקם.

כזכור, בשבוע שעבר אישר בית המשפט את כניסת "מעריב" להקפאת הליכים לתקופה של 30 יום, על מנת לאפשר את בחינת עסקת מכירת העיתון לשלמה בן-צבי, וכן לבחון האם קיימת חלופה טובה יותר עבור הנושים והעובדים.

בכיר ב"מעריב" אמר היום (ג') בשיחה עם "גלובס" כי "למרות הדיבורים על רוכשים פוטנציאליים, אני מעריך כי בסופו של דבר העיתון יימכר לבן-צבי שכבר הביע עניין. אולי הוא יצטרך להכניס את היד יותר עמוק לכיס, אבל בסופו של דבר הוא האיש שיקנה את העיתון".

"מעריב": ההתפתחויות האחרונות

* בית המשפט אישר הקפאת הליכים לעיתון לתקופה של 30 יום.

* העובדים ממשיכים במאבק מול בעלי העיתון לשעבר, עופר נמרודי, והבעלים כיום, נוחי דנקנר.

* הנאמנים מנהלים מגעים עם גורמים המעוניינים ברכישת הקבוצה.