טורקיה חידשה את הירי על סוריה; חיילים סורים נהרגו בתקיפה

(עדכון) - על רקע פגיעת פגז מרגמה בבית מגורים טורקי שהביאה למותם של חמישה בני משפחה בסמוך לגבול בין שתי המדינות, הגיעו דיווחים לפיהם מספר חיילים סורים נהרגו כתוצאה מהפצצת חיל האוויר הטורקי ■ במקביל, טורקיה פנתה למועצת הביטחון של האו"ם

המתיחות בין טורקיה לסוריה מגיעה לשיא חדש. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי מספר חיילים סורים נהרגו בהפצצת הצבא הטורקי במהלך הלילה בסמוך לגבול הסורי. הבוקר, על-פי גורמי ביטחון טורקים, חודש הירי הטורקי לעבר סוריה.

על-פי הדיווח שהועבר ע- ידי ארגוני זכויות אדם הפועלים באזור, מספר חיילים סורים ששהו בסמוך לעיירה תל אבייד שבקרבת הגבול, החיילים נהרגו מירי ארטיליריה של הצבא הטורקי. על-פי הדיווח לא נמסר מספר החיילים שנהרגו במהלך התקיפה.

הדיווחים על ההפצצות, באים רקע המתיחות הגוברת בין שתי המדינות, זאת לאחר שטורקיה הגישה הלילה תלונה למועצת הביטחון של האו"ם לאחר שפצצת מרגמה סורית פגעה בבית מגורים טורקי סמוך לגבול וגבתה את חייהם של 5 בני משפחה.

במקביל, הפרלמנט בטורקיה צפוי להתכנס במהלך היום בכדי לדון בתגובת ההמשך להתפתחויות ביחסי המדינה ומול השכנה סוריה. בנוסף, מועצת נאט"ו התכנסה אף היא והביעה את תמיכתה בטורקיה נוכח התוקפנות הסורית.