דסק"ש אישרה הלוואה של 8 מיליון שקל לנאמני "מעריב"

זאת "מתוך רצון לסייע למאמצי ביהמ"ש והנאמנים לשמר את פעילות 'מעריב' תוך מתן תעסוקה לכמה שיותר עובדים" - לשון החלטת דסק"ש שהגיעה לידי "גלובס"

דירקטוריון דיסקונט השקעות אישר העברת הלוואה של עד 8 מליון שקל לרשות הנאמנים של "מעריב ". חברת-הבת של אי.די.בי של נוחי דנקנר אישרה את העברת ההלוואה, "מתוך רצון לסייע למאמצי בית המשפט והנאמנים לשמר את פעילות 'מעריב', תוך מתן תעסוקה לכמה שיותר עובדים".

דירקטוריון דסק"ש קרא הערב (ה') לדירקטוריון הכשרת היישוב של עופר נמרודי, המחזיקה כ-30% ממניות החברה, "להשתתף באופן יחסי בהזרמת הכסף ולדאוג במשותף לזכויות העובדים של העיתון 'מעריב'".

היום אישר בית המשפט העברת מימון של 16 מיליון שקל לצורך פעילות שוטפת של העיתון.

בהחלטתה היום שלחה השופטת ורדה אלשיך עקיצה לעבר נמרודי, לאור העובדה שהוא אינו תורם להצלת "מעריב", בניגוד לניסיונות של אי.די.בי לעשות כן.

"ראוי אף ראוי כי כל בעלי המניות של העיתון ישקלו מתן סיוע כספי לתקופת ההפעלה. זאת, וודאי וודאי אם אחד מהם עושה ודואג לעשות כן, מקום בו, לכאורה, אין הוא מחויב לכך על-פי דין. אין בית המשפט יכול לכפות על בעל מניות לתרום לקופת הקפאת ההליכים והצלת החברה. עם זאת, בית המשפט יכול להביא התנהלות כזו, של 'שב ואל תעשה', בין שיקוליו בסופו של יום. ודי לחכימא ברמיזא", כתבה.