דוח של הקונגרס: חברות תקשורת סיניות מסכנות הביטחון

בדוח של וועדת המודיעין בקונגרס שיתפרסם היום, מספר חברות תקשורת סיניות שפועלות בארה"ב חשודות בשיתוף פעולה עם גורמי מודיעין סינים ■ "החברות מהוות סכנה לביטחון הלאומי של ארה"ב"

דוח שיוגש היום לקונגרס בארצות-הברית מזהיר כי מוצרים של החברות חואווי ו-ZTE, שתי היצרניות הגדולות ביותר בסין לאביזרים לטלפון, עלולים לשמש את סוכניות המודיעין הסיניות לחדור לרשתות התקשורת בארצות-הברית למטרות ריגול, ובכך למעשה לפגוע בביטחון הלאומי של אמריקה.

בטיוטת דוח של הוועדה לעינייני מודיעין בקונגרס נכתב כי שתי החברות סירבו לשתף פעולה בחקירה שהתנהלה במשך שנה בנושא הזה, וסירבו לחשוף את טיב הפעילות שלהן בארצות-הברית ואת הקשרים שיש להן עם הממשל הסיני.

"לפי מידע מסווג ולא מסווג שקיים, אין אפשרות לבטוח בשתי החברות הללו שלא יהיו מושפעות על-ידי מדינה זרה, ועל כן הן מהוות סכנה לביטחון הלאומי של ארצות-הברית ולמערכות שלנו", נכתב בדוח של הוועדה בראשות חבר הקונגרס הרפובליקני מייק רוג'רס.

הוועדה הודיעה כי יש בידיה דיווחים "מהימנים" על פעולות לא חוקיות שביצעה חברת חואווי, כולל עבירות בתחום ההגירה, שוחד ושחיתות וזאת בהתבסס על עדויות מצד עובדים ועובדים לשעבר בחברה הסינית. הוועדה הודיעה שהיא תעביר את ההאשמות הללו לרשויות הפדראליות במדינה כולל למחלקה לביטחון פנים, מבלי שפירטה את זהות האנשים המעורבים בפרשה.