ועד עיתונאי "הארץ" מציע להנהלה הליך גישור

בוועד החליטו לפי שעה שלא להמשיך ולשבש את העבודה, בשל התגובות הקשות מקרב עובדי "הארץ" נוכח השבתת העיתון בשבוע שעבר

ועד עיתונאי עיתון "הארץ" הציע להנהלת העיתון הליך גישור. ביום שישי האחרון פנה הוועד להנהלה בהצעה של "כניסה לתהליך של גישור למשך שבועיים, עם מגשר מקצועי המוסכם על ההנהלה והוועד, תוך הקפאת הליכי הפיטורים מצד ההנהלה והקפאת הצעדים הארגוניים מצד הוועד בתקופת הגישור".

לאור התגובות הקשות מקרב עובדי עיתון "הארץ" לנוכח השבתת העיתון בשבוע שעבר, החליטו בוועד שלא להמשיך לפי שעה ולשבש את העבודה, ולו אף בכדי לקיים אסיפת עובדים. ביום שישי הקרוב יקיימו עובדי העיתון ישיבה בבית סוקולוב.

"נראה לנו שכדאי למנוע שיבוש נוסף בעבודה - אסיפה של שעתיים בשעות העבודה במערכת, שעלולה להתקבל בעיני ההנהלה כצעד מתריס נוסף של עיצומים, ואולי גם לעורר אותה לניסיון למנוע אותו באמצעים משפטיים", כתב הוועד במכתב לעובדים. "זאת ועוד: בשל האווירה המתוחה והטענות השונות שהושמעו באסיפה, במערכת, בדף הפייסבוק ובתקשורת, עדיף להתכנס באווירה נינוחה יותר, בלי הלחץ של הדד-ליין המתקרב".

ביום רביעי שעבר, לאחר עשרות שנים, לא יצא עיתון "הארץ", לאחר שעובדי העיתון החליטו להשביתו על רקע מה שהם מכנים סירובה של ההנהלה לשתף אותם בהליך הקיצוצים, שיכלול גם פיטורי עובדים רבים.

מהנהלת "הארץ" טרם נמסרה תגובה.