שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק ב-0.15%, האירו נחלש

הדולר מתחזק מול השקל והשער היציג נקבע על 3.86 שקלים ■ האירו, מנגד, נחלש מול השקל בכ-0.4% והיציג נקבע על 4.998 שקלים

המסחר במט"ח מתנהל היום (ג') במגמה מעורבת. הדולר מתחזק מול השקל והשער היציג נקבע על 3.86 שקלים. האירו, מנגד, נחלש מול השקל בכ-0.4% והיציג נקבע על 4.998 שקלים.

"במידה ושנאת הסיכון תתפשט בשוק והביקוש לדולר כנכס בטוח יגבר, גם הדולר-שקל צפוי לשנות כיוון כלפי מעלה. לאור הירידה החדה של הדולר-שקל בשבועות האחרונים, המפנה כלפי מעלה עשוי להיות חד, ולהוביל את הצמד לעבר 3.88-3.89", כך מעריכים כלכלני FXCM.

ב-ATRADE מעריכים כי "בזירת המט"ח, הדולר צפוי לפתוח חזק את השבוע. יתכן שינסה לבחון את אזור ממוצע נע 200. נעילה מעל הממוצע עשויה הגביר את לחץ הקניות על הדולר. כישלון פריצה של הממוצע יוביל להמשך הירידות לכיוון אזור 3.80. טווח היעד שלנו לשבוע זה: 3.80-3.90".

כלכלני קרן המטבע עדכנו היום את תחזית הצמיחה העולמית. כלכלני הקרן הורידו שוב את תחזית הצמיחה העולמית לשנתיים הבאות, לפיהן, התמ''ג העולמי יגדל השנה רק ב-3.3% וב-3.6% ב-2013, שיעור המצביע על התאוששות מאוד מוגבלת. יתרה מזו, ב-IMF מציינים כי גדלו הסיכויים להאטה נוספת כאשר ישנה הסתברות של 1 ל-6 לקצב צמיחה של מתחת ל-2%, מצב שמתיישב עם מיתון בכלכלות המפותחות וצמיחה נמוכה בשווקים המתפתחים.

בלידר שוקי הון מציינים כי "בישראל לא פורסמו נתונים כלכליים בשבוע האחרון בשל החגים, אך המגמות הגלובליות אשר תוארו כאן לא פסחו על ישראל. שוק המניות (והשוק הקונצרני) מפגינים אופטימיות, השקל נמצא במגמה ברורה של ייסוף והתשואות הממשלתיות מפגינות חולשה. מגמה זו צפויה להימשך בתקופה הקרובה על רקע הציפייה לשיפור בחשבון השוטף (צפוי עודף קטן בשנת 2013 על רקע תפוקת הגז הטבעי, הפיחות הריאלי בשקל וכניסה מלאה של מפעל אינטל החדש לפעולה). בנוסף, הנתונים המאקרו כלכליים חיוביים בישראל וקיימת הערכה שאין מקום להורדת ריבית בקרוב (גם בשל העלייה החדה בביקוש לדיור)".

יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו: "בחודשים הבאים תופנה תשומת הלב לצעדים שיינקטו לצורך יישום החלטות שרי האוצר של גוש האירו ובראשן האיחוד הבנקאי והנושא השני הוא מנגנון התקציב הפיסקאלי המרכזי. בטווח הקצר הצורך של יוון לקבל סיוע כבר בשבועות הקרובים והקושי של יוון לעמוד בדרישות לצורך קבלת הסיוע יעלה מחדש את שאלת מקומה של יוון במסגרת האיחוד האירופי. להערכתנו בטווח הקצר עשוי שער האירו להמשיך ולנוע בטווח שערים צר. היצעי המט"ח של תחילת החודש הקלנדרי ממשיכים ללחוץ על ייסוף השקל, אולם להערכתנו בשלב הנוכחי נותר פוטנציאל הייסוף מוגבל וכי בתחום של 3.82-3.84 שקלים לדולר צפויים ביקושי מט"ח מקומיים. בטווח הארוך להערכתנו לשקל פוטנציאל התחזקות מרשים".