מיט רומני: "יש עוד דרך ארוכה עד תקיפה באיראן"

בריאיון לרשת CNN אמר מיט רומני כי "יש עוד דרך ארוכה" בטרם יהיה הכרח לתקוף את איראן והוסיף כי "אני מקווה שלעולם לא יהיה הכרח כזה" ■ רומני הביע תמיכה ב"קו האדום" של ראש הממשלה נתניהו והבהיר: "מגבים את ישראל"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית מיט רומני אומר הלילה כי תקיפה אמריקנית באיראן עומדת על הפרק, אך עדיין רחוקה. בריאיון שהעניק לרשת CNN הביע רומני תמיכה במדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"על פי המבחן שלי, אסור שלאיראן תהיה היכולת לייצר נשק גרעיני", אמר. "אני חושב שזהו אותו המבחן שמפעיל ראש הממשלה נתניהו". רומני הוסיף כי "עלינו להכיר בכך שיש עוד דרך ארוכה לפני שהאופציה הצבאית עשויה להפוך הכרחית, ואני מקווה שלעולם לא תהיה הכרחית".

"אני מקווה שהסנקציות ההדוקות, בשילוב עם פעילות דיפלומטית, ימנעו מאיראן לצעוד במסלול שיוביל אותם לחציית הקו". המועמד הרפובליקני, שצובר בימים האחרונים תאוצה בסקרים, נשאל כיצד יגיב כנשיא ארה"ב, במקרה של תקיפה ישראלית באיראן. "אנו מגבים את ישראל - גם באו"ם וגם מבחינה צבאית", אמר רומני.

כנשיא ארה"ב אצפה שפעולותיה של ישראל לא יפתיעו אותי". רומני הוסיף כי אם יזכה בבחירות יגיע לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו בישראל, במסגרת ביקורו הראשון כנשיא מחוץ לגבולות ארה"ב.

רומני התעקש כי ישנה "תקווה גדולה וסיכוי ממשי להניא את איראן מהליכה במסלול הגרעיני", אך הוסיף כי על ארה"ב להפעיל "כוח אמיתי" על מנת שזה יתרחש. "כדי שזה יקרה עלינו גם להראות לעולם כי לא קיים כל פער בינינו לבין ישראל", אמר.