44 ישראלים נעצרו בחשד להלבנת הון בהיקף של מיליארד דולר

(עדכון) - החשד: כספי ההימורים נגבו באמצעות אתר "דונבט" ■ המשטרה: ב-5 שנות קיומו הניב האתר בין 6 ל-7 מיליארד דולר לעבריינים - והפך למנוע המימון העיקרי של ארגוני הפשיעה לאחר קריסת הבנק למסחר

המשטרה הודיעה היום (ד') כי היא חשפה רשת הימורים שגלגלה והלבינה למעלה ממיליארד דולר במהלך השנתיים האחרונות. לדברי המשטרה, הרשת היוותה אפיק מימון עבור עבריינים רבים, שהחליף את המימון שנתן להם הבנק למסחר שקרס.

לפנות בוקר פשטה המשטרה על בתי החשודים ועצרה 44 בני אדם החשודים כי ניהלו את רשת ההימורים והלבנת ההון. החשודים נעצרו בפשיטה של שוטרי ימ"ר תל-אביב על בתיהם בחולון, בת-ים, ראשון-לציון ומקומות נוספים.

מעצר החשודים התאפשר לאחר בעקבות מידע מודיעיני על עשרות מיליוני דולר שמגלגלים ארגוני פשיעה באזור המרכז, כספים שהושגו מהימורים לא חוקיים. צוות ייעודי שהקימה המשטרה עקב אחרי תנועות הכספים ואחר החשודים. המעקב העלה כי כספי ההימורים נגבו באמצעות אתר הימורים בשם "דונבט" (DONBET), שלדברי המשטרה "הפך למנוע צמיחה כלכלי שהזין ומימן על-פי החשד את ארגוני הפשיעה בארץ".

על-פי החשד, הפעלת אתר ההימורים איפשרה לחלק משמעותי מראשי ארגוני הפשיעה בארץ אפיק מימון כלכלי חדש לאחר שאפיק המימון של הבנק למסחר נסגר בעקבות חשיפת פרשת הגניבה מהבנק של אתי אלון.

על-פי ההערכות, אתר ההימורים הצליח לגלגל רק בשנתיים וחצי האחרונות למעלה ממיליארד דולר, שהניבו לחשודים העיקריים רווחים עצומים של מאות מיליוני דולרים. בהמשך, הלבינו המעורבים, על פי החשד, את סכומי הכסף שהתקבלו בצורות שונות.

לדברי המשטרה, להערכתה ב-5 שנות קיומו הניב האתר בין 6 ל-7 מיליארד דולר לעבריינים.

אתר ההימורים דונבט נחזה ללגיטימי עם סמלים וקישורים להימורים באמצעות כרטיסי אשראי, אל למעשה מדובר היה בהטעיה שאיפשרה לאלפי מהמרים לפעול באתר אך ורק באמצעות רכישת 'קופסת הימורים' נטענת מסוכני שטח בצורה ממודרת ובאופן שבו 'חבר מביא חבר'. לשחקנים התאפשר להמר כמעט על כול נושא אפשרי ובדרך כלל מתחום הספורט הבינלאומי כדוגמת: תוצאת מחצית משחק בליגה הספרדית, מי יבקיע ראשון במשחק כדורגל באנגליה, תוצאות משחקון בטניס, לצד משחקי פוקר ובלאק ג'אק. מהמרים רבים הפסידו באתר מאות אלפי דולר תוך תקופה קצרה.

לדברי המשטרה, מדובר באחת החקירות הגדולות והמסועפות שהתנהלו אי-פעם בארץ בתחום הלבנת ההון והמאבק בארגוני פשיעה. לחשודים מיוחסות עבירות של הלבנת הון, הימורים, קשירת קשר לביצוע פשע, ועבירות על חוק המאבק בארגוני פשיעה.

"אין ספק כי החקירה עשויה לפגוע בערוץ מימון חשוב של בכירי העבריינים בארץ ומימוש פעולות חילוט עשויה להניב לקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים", מסרה המשטרה.

מעצרי החשודים נערכו בפיקוד סנ"צ יואב קוטלר, ראש מפלג בילוש בימ"ר תל אביב.