ביהמ"ש: קיבוץ גבת ישלם כ-17 מיליון שקל ל-mellowbride

השופט קיבל את עמדת התובעת כי המנגנון שעליו הוחלט בהסכם המכירה בין הצדדים יפעל ללא הפרדה בין רכיביה השונים של התמורה עבור מניות החברה

קיבוץ גבת ישלם כ-17 מיליון שקל לחברת mellowbride האוסטרלית, שותפתו לשעבר במפעל הפלסטיק פלסטרו גבת, בגין מכירת המפעל ברווח לחברת ג'ון דיר בשנת 2007 - כך פסק בתחילת השבוע (א') בית המשפט המחוזי בנצרת.

"הקיבוץ מכר את המפעל לג'ון דיר ברווח המתבטא בעליית מחיר המניה של פלסטרו ולכן (על פי ההסכם בין הצדדים. ח"מ) זכאית mellowbride למחצית הרווח, משמע 16.975 מיליוני שקלים", כתב סגן נשיא המחוזי בנצרת, אברהם אברהם.

בנוסף חייב בית המשפט את גבת לשלם ל-mellowbride הוצאות משפט ושכר-טרחת עורך דין בסך 135 אלף שקל.

במרכזו של הסכסוך בין גבת לבין mellowbride עמד מפעל לייצור מוצרי השקיה פלסטיים לחקלאות. המפעל היה בבעלותו של קיבוץ גבת עד שבשנת 2005 רכשה חברת mellowbride האוסטרלית 50% מהמפעל והשניים הפכו לשותפים במפעל בחלקים שווים. בשנת 2007, מכרה mellowbride את זכויותיה במפעל לקיבוץ וההסכם כלל התחייבות לפיה, אם ימכור הקיבוץ את המפעל תוך שנה ברווח, יהא עליו להפריש לה מחצית מן הסכום.

לאחר כחודשיים מכר הקיבוץ את המפעל ברווח לחברת ג'ון דיר, אך התנער מדרישת החברה האוסטרלית, בטענה כי לא עשה כל רווח מן המכירה, כמשמעותה בהסכם. הפער בעמדות הצדדים נבע מפרשנות שונה שנתן כל אחד מהם לסעיף בחוזה שעיגן את התחייבות הקיבוץ לחלוק עם התובעת את הרווח שעשה מהמכירה.

בפסק הדין קיבל השופט את עמדת התובעת כי המנגנון שעליו הוחלט בהסכם המכירה בין הצדדים, יפעל ללא הפרדה בין רכיביה השונים של התמורה עבור מניות החברה. הטענה של גבת כאילו ישנה תמורה עבור המניות לחוד ועבור פירעון הלוואות לחוד, נדחתה על-ידי השופט.

Mellowbride יוצגה בידי עורכי הדין יוסי אשכנזי ושי קגן ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן.