בדיקת "גלובס": אילו הן חולצות הריצה הטובות ביותר?

אלפי שקלים בשנה עולה ביגוד ריצה מקצועי ■ נסייני "גלובס" רצו עם 12 חולצות מקצועיות לאורך תקופה ובדקו גם את עמידותן בכביסה ■ קבלו את המסקנות, ההמלצות ואת החולצות

מי שאוהב להתאמן, ובמיוחד לרוץ, כבר מזמן לא מרשה לעצמו לבצע את האימון עם הטי-שירט מהצבא והבוקסר מכיתה ט'. בגדי הספורט הפכו למתקדמים, ומציעים בדים מיוחדים וטכנולוגיות מושקעות, כאשר המחירים של המותגים המוכרים נעים סביב 200 שקל לפריט, והצטיידות במלתחה מגוונת תצריך אלפי שקלים. כדי לבדוק על מה אנחנו משלמים כל-כך הרבה והאם באמת חוויית האימון עם חולצות אלה שונה מאימון בחולצת כותנה רגילה, בדקו נסיין ונסיינית לאורך זמן חולצות של מותגי הספורט הבולטים בשוק והשוו בין יכולת נידוף הזיעה שלהן, נוחותן באימון, עמידותן בכביסה והעיצוב, שלהן.

לצד חולצות של המותגים המוכרים והוותיקים בתחום הספורט, כמו נייקי, אדידס או סאקוני, נבדקו גם חולצות של חברת דלתא - שנכנסה לתחום רק לאחרונה ומציעה קולקציה בטווח מחירים נמוך יותר, ושל חברת The NorthFace, המוכרת לציבור הרחב בעיקר כמותג בתחום המחנאות. החולצה של The NorthFace הייתה היקרה בבדיקה, וזכתה בניקוד הגבוה ביותר ע"י הנסיין של חולצות האימון לגברים, בזכות האריג הקליל והלא מורגש.

עם זאת, כמעט כל החולצות מספקות תמורה דומה ומדורגות ברמה יחסית דומה, עם הבדלים קלים. רובן גם גילו עמידות גבוהה בכביסות.

מה בדקנו?

נידוף זיעה: במהלך הריצה בדקנו כמה הזיע המתאמן, אם הצטברה זיעה במקומות מסוימים, ואם החזיות הפנימיות קיימו את ההבטחה לנדף זיעה.

נוחות באימון: האם הפריט קל מספיק, תורם לתנועה טבעית, ולא משפשף או חותך את הגוף.

עיצוב: התרשמות כללית מהגופייה, ייחוד, צבעים, גזרה מחמיאה וכו'.

עמידות בכביסה: האם נשמרו המבנה והצבעים.

NORTH FACE

Better than Naked

לגופיה מינימום תפרים, ואלה שיש הם תפרים שטוחים. היא קלה במיוחד ובעלת מחזירי אור. האריג הקליל והאוורירי מעניק תחושה של "להיות עם ולהרגיש בלי", וגם אחרי מספר כביסות היא נראית כחדשה. הקולקציה נבחנה, כמו בכל שנה, ע"י אצנים באולטרה מרתון מון בלאן של החברה - אולטרה מרתון (166 ק"מ). המרוץ מהווה מעבדה בזמן אמת לנבחרת האתלטים של המותג.

יכולת נידוף זיעה: 10

נוחות: 10

עמידות בכביסה: 10

עיצוב: 10

מידות: S-XL

מחיר: 300 שקל

ציון משוקלל: 10

אדידס:

Supernova

גופיית Supernova קלת משקל ובעלת מחזירי אור.

גם כאן, התחושה בעת הריצה היא של "לרוץ עם ולהרגיש בלי", בעיקר בזכות האריג האווירירי.

יש מי שתחסר לה הגופייה המובנית. בשונה מגופיות האימון האחרות לנשים, הבד אינו בד סטרץ', אלא דומה יותר לבדים של חולצות הגברים. לכן, החולצה אינה נצמדת לגוף ואינה מחטבת. יש מי שתמצא בכך יתרון, ויש מי שתעדיף חולצה צמודה.

יכולת נידוף זיעה: 10

נוחות: 10

עמידות בכביסה: 10

עיצוב: 10

מידות:S-L

מחיר: 250 שקל

ציון משוקלל: 10

נייקי:

NIKE F.I.T

החברה מבטיחה נידוף זיעה מיטבי בעזרת טכנולוגיית Dri-FIT, ובמבחן הריצה היא מקיימת את הבטחתה. התפרים השטוחים תורמים למניעת שפשופים בגב, ובד רשת מסייע למניעת הזעה. לגופייה חזייה פנימית המאפשרת ריצה ללא חזייה. חלקה התחתון עשוי מרשת המאפשרת את הסעת הזיעה החוצה מהגוף. בעת הריצה יש תחושה של קלילות, למרות העיצוב הצמוד. החולצה מחמיאה ומחטבת.

יכולת נידוף זיעה: 10

נוחות: 10

עמידות בכביסה: 10

עיצוב: 9

מידות: XS-L

מחיר: 240 שקל

ציון משוקלל: 9.5

אסיקס:

Lady tank top vest

החברה מבטיחה ומקיימית תנועה טבעית במהלך האימון, בזכות החיתוכים וצורת התפירה, שהטכנולוגיה שלה קרויה Biomorphic cut. הגופייה עשויה בדים נושמים המאפשרים חופש תנועה מלא בעת האימון. הבד מנדף זיעה ומתייבש במהירות, ומשלב מחזירי אור.

הגופייה מצליחה לשלב את אווריריות האריג של חולצות הגברים עם עיצוב נשי, ומשלבת חזייה פנימית נוחה.

יכולת נידוף זיעה: 10

נוחות: 10

עמידות בכביסה: 10

עיצוב: 8

מידות: S-L

מחיר: 250 שקל

ציון משוקלל: 9.5

סאקוני

women's tank lx

הגופייה מבד סטרץ' מנדף ונושם, בעלת חזייה מובנית מבד נעים שמאפשר נידוף זיעה, ורצועות רכות ורחבות בצורת X שלא יוצרות לחץ על הכתפיים אך נותנות תמיכה. בגופייה משולבים מחזירי אור.

במבחן האימון, איפשר מבנה הגופייה תנועה טבעית. ניכר היה שהבד מנדף את הזיעה באופן יעיל. מבחינת עיצוב, הגופיייה מעט קצרה.

יכולת נידוף זיעה: 10

נוחות: 9

עמידות בכביסה: 10

עיצוב: 8

מידות: XS-XL

מחיר: 270 שקל

ציון משוקלל: 9.3

ריבוק

Sport Essential

לגופייה גוזייה פנימית מובנית, וגב הגופייה בנוי בעיקר מרשת מנדפת זיעה. התפרים הפנימיים של הגופייה שטוחים ומהונדסים כך שימנעו חיכוך וגירוי על הגוף בזמן האימון. עיטור הלוגו בחזה מחזיר אור.

בהשוואה למתחרות היא מעט כבדה יותר, אך למרות זאת נעימה מאוד. העיצוב שלה מיוחד וגרף מחמאות מן הסביבה.

יכולת נידוף זיעה: 8

נוחות: 8

עמידות בכביסה: 10

עיצוב: 10

מידות: XS-XL

מחיר: 160 שקל

ציון משוקלל: 9

דלתא

Pro Active

גופיית פרו אקטיב היא חלק מקולקציית בגדי ספורט חדשה של דלתא, המיוצרת מפוליאסטר ומכותנה אלסטית. הטקסטורה משולבת רשת ובדים תומכים, והתפרים שטוחים. לגופייה חזייה פנימית, והיא היחידה בעלת קאפים נשלפים.מדובר ביתרון כפול, ראשית משום שניתן להסירם לפני הכביסה, ושנית, כי היא פותרת את בעיית המראה השטוח שמקנות הגופיות האחרות. לזכותה יש לציין את מחירה הנמוך.

יכולת נידוף זיעה: 7

נוחות: 9

עמידות בכביסה: 10

עיצוב: 10

מידות: S-L

מחיר: 90 שקל

ציון משוקלל: 9

ספידו

SPEEDRY

קולקציית SPEEDRY עשויה גם היא מבד נושם. בחברה מסבירים שחוטי מיקרופייבר רכים ועמידים הסרוגים זה בזה, מבטיחים נידוף זיעה לצד שמירה על מראה ואיכות הבד לאורך זמן. בהשוואה לחולצות האחרות, הבד אטום יותר וכבד יותר, אפילו מזכיר במידה מסוימת בגד ים. התפרים שטוחיםפ ולא מורגשים במהלך הריצה.

יכולת נידוף זיעה: 8

נוחות: 8

עמידות בכביסה: 10

עיצוב: 9

מידות: S-XL

מחיר: 160 שקל

ציון משוקלל: 8.8

דיאדורה

Diadora pro

החולצה עשויה מבד מנדף (טכנולוגיית DIA-DRY) ובצידה בד MESH המאפשר נידוף מהיר של הזיעה וחדירת אוויר אל העור, וכך שומר על גוף יבש בזמן הפעילות.

הבד רך ומשולב ברשת באזור בית השחי, מה שהופך את הריצה לנעימה יותר.

העיצוב הסולידי בהחלט מאפשר להשתמש בחולצה גם לשימוש יומיומי.

יכולת נידוף זיעה: 8

נוחות: 8

עמידות בכביסה: 10

עיצוב: 8

מידות: S-XL

מחיר: 150 שקל

ציון משוקלל: 8.5


פומה

Tank Top

הגופייה, המורכבת מ-90% פוליאסטר ו-10% אלסטן, מנדפת זיעה ובעלת חזייה פנימית מובנית. בניגוד לחזיות הפנימיות של סאקוני או נייקי, העשויות מבד רשת, כאן עשויה החזייה מאותו בד שממנו תפורה הגופייה, ולכן במהלך הריצה אין נידוף זיעה יעיל באזור זה.

הגופייה מחמיאה לגוף, אך עיצובה משעמם - היא נראית כגופייה חלקה רגילה, עם זאת, ניתן להשתמש בה גם כבגד רגיל.

יכולת נידוף זיעה: 8

נוחות: 9

עמידות בכביסה: 10

עיצוב: 7

מידות: S-L

מחיר: 200 שקל

ציון משוקלל: 8.5

ניו באלאנס

MRT1306

בגופיית הריצה לגברים מסדרת NBX של ניו באלאנס, משולבים סיבי כסף בטכנולוגיית X-STATIC. הרעיון הוא קירור הגוף בקיץ ושמירה על חומו בחורף, תוך הגנה מפני בקטריות המתפתחות בבגדי ריצה ומניעת ריחות. בד החולצה תפור בשיטת PINDOT, מרובה נקודות. לחולצה מחזירי אור מלפנים ומאחור. העמידות בכביסה הייתה פחות טובה משל המתחרות, והבד התרופף מעט. במהלך הריצה הורגש מגע התפרים.

יכולת נידוף זיעה: 9

נוחות: 7.5

עמידות בכביסה: 7.5

עיצוב: 9

מידות: S-XXL

מחיר: 240 שקל

ציון משוקלל: 8.3

אנדר ארמור

UA Charm Tank

הבד הנמתח מסנן קרני UV ולמעשה מחזיר את קרני השמש, וכך שומר על קרירות הגוף במהלך האימון. קיימים פסים רפלקטיביים לנראות בחשיכה, ובחברה מציינים שהיא מצוידת בטכנולוגיית דוחת חיידקים.

הגופייה מעט פחות קלילה ואוורירית מהאחרות, אך יש לה גזרה מחמיאה לגוף. החזייה הפנימית המובנית עשויה רשת ועושה את העבודה מבחינת נידוף זיעה ותמיכה.

יכולת נידוף זיעה: 7

נוחות: 8

עמידות בכביסה: 10

עיצוב: 8

מידות: XS-XL

מחיר: 180 שקל

ציון משוקלל: 8.3