ברגע האחרון: "ג'רוזלם פוסט" הגיש הצעה לרכישת "מעריב"

‎‎כ-20 הצעות לרכישת חלקים מהעיתון הוגשו לנאמן עו"ד שלמה נס, שהתחייב בפני העובדים לפעול עמם בתיאום מלא‏ ■ עוד בין המציעים: איש העסקים הצפוני יצחק בן-חמו, שבבעלותו חברת תקשורת "אינדקס הגליל תקשורת ועיתונות"

"ג'רוזלם פוסט" הגיש היום (ה') הצעה לנאמן לרכישת "מעריב ". כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", העיתון של אלי עזור הגיש היום, סמוך מאוד למועד האחרון להגשת הצעות, הצעה לרכישת העיתון לנאמן עו"ד שלמה נס.

‎‎הערב פקע המועד האחרון להגשת הצעות לנאמן "מעריב", עו"ד שלמה נס, לרכישת העיתון. ל"גלובס" נודע כי עד לשעות הצהריים הוגשו כ-20 הצעות, מרביתן לרכישת חלקים בחברה ולא את כולה כעסק חי.

‏עם פקיעת המועד, יפתחו אנשי משרדו של הנאמן עו"ד נס את המעטפות ויבחרו את ההצעות האטרקטיביות ביותר. נס התחייב בפני העובדים לנקוט בתיאום מלא עמם לבחירת הקונה.

בין ההצעות שנודע ל"גלובס" כי הוגשו, גם הצעתו של איש העסקים הצפוני יצחק בן-חמו, שבבעלותו חברת תקשורת "אינדקס הגליל תקשורת ועיתונות", שלה רשת מקומונים, וכן בעלות על חברת הנדל"ן "בונה הארץ היפה". בן-חמו הציע לרכוש רק את בית הדפוס.

‏העובדים ישובו להפגין

‏‎‎בתוך כך, ועד עובדי "מעריב" הודיע כי העובדים נערכים להפגנה נוספת מול משרד אי.די.בי בתל-אביב ביום ראשון הקרוב. "קיימנו מגעים מרתוניים במטרה לשפר ככל האפשר את הצעות הרכישה שיוגשו הערב לנאמני בית המשפט", כתב הוועד. "מטרתנו העיקרית הייתה ונשארה הבטחת מקסימום משרות למקסימום עובדים, עם ערבויות להעסקה ממושכת ככל האפשר ובתנאים הטובים ככל האפשר, לרבות באמצעות הסכם קיבוצי.

‏‏"ביררנו גם אפשרויות להצטרף כשותפים במבנה הניהול והבעלות של 'מעריב' בהמשך דרכו. אנחנו ממשיכים לבחון את האפשרות הזאת, כפוף להבטחת זכויות העובדים, ונשקול את המשך צעדינו בתחום זה, לאחר שיוגשו כל ההצעות ונוכל להשוות ביניהן ולהפיק מהן את המיטב. ברור מאליו ששום צעד דרמטי מסוג זה לא יתקבל ללא שיתוף העובדים.

"השבוע עו"ד גלילה הורנשטיין העבירה בשמנו לנוחי דנקנר מכתב ונוסח של הסכם מחייב, בדרישה לעגן בכתב את הבטחותיו לשלם את החוב לעובדים לפי חלקו היחסי בבעלות על 'מעריב'. כמו כן, קבענו פגישה ביום ראשון הקרוב גם עם עופר נמרודי, שבפניו נציג דרישה דומה".

‏בהפגנה יקראו העובדים לנמרודי לשלם את חלקו בחוב לעובדים, ולממשלת ישראל להתערב באופן מיידי במשבר החובות והפיטורים ב"מעריב".‏‎‎‏ ‏