דנקנר: נשלם את חלק דסק"ש לעובדי "מעריב"

(עדכון) - נציגי אי.די.בי שלחו בכתב את התחייבותה של החברה לשלם 69% מהחוב שיישאר לעובדי "מעריב", בציפייה כי עופר נמרודי, בעל המניות הנוסף של העיתון ובעל השליטה בו לאורך השנים, יעביר את היתר

יו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר, הצהיר בכתב בפני עובדי "מעריב" כי ימליץ לדירקטוריון דסק"ש להשתתף בשיעור של 69% בחוב של "מעריב" לעובדים.

לידי "גלובס" הגיע המכתב שהועבר לעו"ד גלילה הורנשטיין, המייצגת את העובדים, מנציגיו של דנקנר, ובו מעלה דנקנר, באמצעות עו"ד דוד חודק, על הכתב את התחייבויותיו מ-19 באוקטובר, לבקשת העובדים.

"לכל אורך התקופה שבמהלכה הייתה חברת ההשקעות דיסקונט בע"מ בעלת השליטה ב'מעריב', עמדו לנגד עיניה טובת העובדים, שמירת זכויותיהם ומקום עבודתם והמשך קיומו של העיתון 'מעריב' כאבן-יסוד של הדמוקרטיה בישראל", נכתב במכתב. "נוחי אמר והוא שב וחוזר על כך, כי מבחינתו גם אם יפגינו מול משרדיו או מול ביתו, וגם אם לאו, בשני המקרים התוצאה תהיה זהה: נוחי דנקנר מזדהה עם העובדים".

לאור העובדה ש"מעריב" מצוי בידי נאמנים, לא ברור עדיין מה תהיה יתרת החוב לעובדים, אם בכלל תהיה. ככל שישאר חוב, כאמור, הבטיח דנקנר לכסות 69% ממנו.

"במקרה שייווצר פער, מצפה נוחי דנקנר מהשותף האחר של 'מעריב', הכשרת היישוב, כי יפעלו באופן דומה גם הם, כך שישלמו את חלקם היחסי, כל זאת על אף העובדה שבמישור הערכי והמוסרי על הכשרת היישוב לשלם את הרוב המוחלט של סכום הפעם שנוצר כל-כולו בתקופה רבת-השנים שבה הם היו בעלי השליטה ב'מעריב'. נראה כי נכון היה לו העובדים היו מפנים מאמציהם לכיוון זה, במקום להשקיע את האנרגיות החשובות שלהם במקום שבו ממילא הם זוכים בהבנה".

מאי.די.בי טרם נמסרה תגובה.

הפגנה נוספת

בשעה זו יוצאים העובדים להפגנה ברחובות שסובבים את בית "מעריב".

יו"ר ועד עובדי "מעריב", חגי מטר, עדכן את העובדים על קבלת המכתב מאי.די.בי וזכה למחיאות כפיים מהעובדים. "הכוח שלנו הולך וגדל. אחרי כל הפגנה אנחנו מקבלים טלפון מאי.די.בי", אמר.

בהפגנה נשמעו הקריאות: "איפה הממשלה, לא רוצים דמי אבטלה" ו"עיתון יחיד", "שלטון יחיד".

מטר ונציגי הוועד צפויים להיפגש היום (א') עם עופר נמרודי כדי לנסות ולהגיע להסכמות בנוגע ליתרת החוב לעובדים, ומתוך רצון לצאת מהפגישה עם התחייבות דומה לזו שהתקבלה מאי.די.בי.

הערב צפוי לעלות קמפיין טלוויזיוני מטעם נאמני "מעריב" לעידוד רכישת מנויים חדשים של העיתון. גם הוועד קורא לרכישת מנויים.