תוקפי סגן מפקד הטייסת ייכלאו ל-6 חודשים ויורדו בדרגה

בית הדין הצבאי אימץ את הסדר הטיעון שנחתם עם 3 הנאשמים בתקיפת הקצין הבכיר בבסיס רמת-דוד לפני כ-3 חודשים

הפרשה שגרמה מבוכה רבה לחיל האוויר מסתיימת בעונשי מאסר: בית הדין הצבאי אימץ את הסדר הטיעון שנחתם בין התביעה הצבאית לבין שלושה מהנאשמים בתקיפת סגן מפקד הטייסת בבסיס רמת-דוד בחודש יולי השנה. במסגרת ההסכם נשלחו החיילים ל-6 חודשי מאסר והורדו לדרגת טוראי.

האירוע האלים התרחש לפני כ-4 חודשים בבסיס חיל האוויר היוקרתי בצפון. על-פי כתב האישום, 3 החיילים תקפו את סגן מפקד הטייסת במוטות ובאגרופים, לאחר שהעיר לאחד מהם על נסיעה פרועה בתחומי הבסיס. חייל נוסף, שאיים על חיי הקצין וניסה להכותו, נחסם על-ידי אנשים שהיו במקום.

במהלך הדיון הביעו החיילים חרטה בפני בית הדין על האלימות בה נקטו. לפני מספר שבועות אימץ בית הדין את ההסדר שנחתם בין התביעה לבין הנאשם הרביעי בפרשה, שהיה מעורב באיומים על סגן מפקד הטייסת. החייל נידון ל-3 חודשי מאסר ולהורדה לדרגת טוראי.

מפקד חיל האוויר: אין לחיילים האלה מקום אצלנו

במהלך החקירה שהתנהלה על-ידי צה"ל, טענו הנאשמים כי האירוע התרחש בשל אמירה גזענית שהושמעה מצד הקצין הבכיר לאחר מהם. סגן מפקד הטייסת הכחיש מכל וכל את הדברים. בהמשך החקירה הודה אחד החיילים כי הוא אינו משוכנע שאכן שמע את האמירה שיוחסה לקצין.

ימים ספורים לאחר האירוע האלים שעורר הדים בחיל האוויר, התבטא מפקד החיל, אלוף אמיר אשל, נגד החיילים התוקפים. "לחיילים כאלה אין מקום, בחיל ובתום הטיפול הם לא יחזרו לחיל האוויר", הצהיר אשל. "אין בכוונת חיל האוויר להיכנע לאלימות או להשלים איתה".