מבנה צלבני של דן אלמגור יהפוך למתחם הארחה יוקרתי

חברה ירושלמית רכשה מאלמגור את המבנה תמורת כ-3 מיליון שקל ■ שטח המבנה הוא כ-400 מ"ר וכולל 4 קומות כשכל קומה תשמש סוויטות אירוח

חברה ירושלמית רכשה מהפזמונאי דן אלמגור מבנה צלבני עתיק בעין כרם שבירושלים, תמורת 3 מיליון שקל, ושיפצה אותו למתחם הארחה יוקרתי שיכלול סוויטות לנופש. ‏החברה, "מונטנה הבית בעין כרם", בה שותפים יזמים ירושלמים, רכשה את המבנה העתיק בדרך האחיות שבמרכז עין כרם וסיימה לשפץ אותו ב-2 מיליון שקל כמתחם הארחה.

‏שטחו של המבנה כ-400 מ"ר וגובהו 4 קומות בתוספת גג. כל קומה תשמש לסוויטת אירוח מרווחת בשטח 50 מ"ר.

‏הערכות ארכיאולוגיות מצביעות על כך שמדובר במבנה העתיק ביותר בעין כרם ושהוא בן כאלף שנה. למרות שבזמנו רכש אלמגור את המבנה למגורים, הוא עצמו לא התגורר בו והמבנה לא שימש למגורים בשנים האחרונות. מרתפיו של המבנה הם מהתקופה הצלבנית וקומותיו מהתקופה הערבית. ידוע שבעברו שימש המבנה כאכסניה צלבנית, והבינוי החדש משמר את אופיו של המבנה ואת רוח התקופה.

‏פרויקט הפיכתו של המבנה למתחם הארחה יוקרתי בוצע לפי תכנונה של האדריכלית עדנה עוזיאלי ולפי עיצוב הפנים של האדריכל האוסטרי גונטר קולטרינגר, המתמחה בהסבת ארמונות עתיקים באירופה למלונות בוטיק.

‏המתחם מצטרף לעשרות צימרים ומתחמי אירוח שממוקמים בעין כרם, בה מקודמת התיירות על ידי עיריית ירושלים.

‏שחר גור, אחד השותפים בפרויקט: "עין כרם, שבשנים האחרונות הפכה לאבן שואבת לתיירות, מהווה כיום אחד ממוקדי התיירות החשובים בירושלים. העלייה בתיירות הישראלית גרמה לשינוי באופי המקום, ריבוי מסעדות שף, גלריות אמנים וסיורים היסטוריים ועוררה צורך באפשרויות הארחה ייחודיות המתאימות לאופיו החדש של הכפר הנתפס כיום כמקום לנופש בוטיק".