הנכדות של שאגאל תורמות

מי הגיעו לארוחה החגיגית של נשות הדסה? ■ מי מתגייסים לטובת מבצע "הקש בדלת" ו"אחת מתשע"? ■ וגם: איזה סיור הדריך לב לבייב?

ארוחת ערב חגיגית התקיימה אמש (א') במסגרת אירועי חגיגות ה-100 של ארגון נשות הדסה. אורחות הכבוד בארוחה היו מרט מאייר ובלה מאייר, נכדותיו התאומות של הצייר מארק שאגאל. 12 מציוריו של שאגאל ששווי כל אחד מהם הוא כמיליון דולר, נתרמו על-ידי משפחתו ומעטרים את מגדל האשפוז החדש בבית-החולים הדסה עין כרם, שחנוכתו תעמוד במרכז חגיגות ה-100 לארגון. עוד לקחו חלק בארוחה: מנכ"לית נשות הדסה בישראל אודרי שמרון ובעלה עו"ד דוד שמרון, ג'ודי וסנדי שוורץ, מנכ"ל בית-החולים הדסה פרופ' אהוד קוקיה, יו"ר הביטוח הלאומי ומנכ"ל בית-החולים הדסה בעבר שלמה מור-יוסף והנשיאות העולמיות של ארגון הדסה בעבר מרלין פוסט, ננסי פלצ'וק ובוני ליפטון. מרסי נתן, הנשיאה העולמית הנוכחית של נשות הדסה, הודתה בחום ובהתרגשות גדולה לנכדות של שאגאל.

קהלני והדודות

תא"ל (במיל.) אביגדור קהלני, יו"ר האגודה למען החייל, ואבי בן-אסאייג, מנכ"ל דלק ישראל, נפגשו לאחרונה בחנוכת המזנון המחודש שהקימה האגודה בצומת גולני. המזנון אומץ על-ידי חברת דלק ישראל למשך 3 השנים הקרובות, והחברה תתרום 300 אלף שקל להפעלתו.

מוטי דותן, אבי אסייאג, אביגדור קהלני, דודות של האגודה למען החייל / צילום: שרון צור
 מוטי דותן, אבי אסייאג, אביגדור קהלני, דודות של האגודה למען החייל / צילום: שרון צור

במרכז: דותן, בן-אסאייג וקהלני עם המתנדבות

בן-אסאייג סיפר כי שירותו הצבאי עבר עליו בלבנון, ובשעתו מזנון כזה לא היה קיים. הוא וקהלני העלו זיכרונות אישיים מימי השירות הצבאי, גזרו את הסרט, ושמעו חוויות מ'הדודות' המתנדבות במזנון. עוד נכחו: ראש המועצה האזורית גליל תחתון מוטי דותן, מנהל מרחב צפון של האגודה למען החייל אל"מ (מיל.) יוסי בנין ויו"ר סניף גליל תחתון של האגודה למען החייל קובי ורדי.

לבייב מדריך סיור

עיריית מוסקבה הכריזה באחרונה על הענקת אישור זכויות פיתוח וחכירה בפרויקט טברסקיה פלאזה לאפ"י פיתוח מקבוצת אפריקה ישראל לתקופה של 10 שנים. בעקבות כך, ערך ראש עיריית מוסקבה סרגיי סוביאנין, יחד עם משלחת שכללה את עוזריו האישיים ומנהלים בכירים בעירייה, ביקור בפרויקט הדגל של החברה בעיר - קניון "אפי מול".

סרגיי סוביאנין, לב לבייב, ביקור ב
 סרגיי סוביאנין, לב לבייב, ביקור ב

סוביאנין ולבייב

במסגרת הביקור, שאותו ליווה אישית לב לבייב יו"ר אפריקה ישראל, יחד עם מרק גרויסמן מנכ"ל אפי פיתוח וצביה לבייב-אלאזרוב סמנכ"לית אפי פיתוח ומנכ"לית "אפי מול" ובכירים מהנהלת החברה, בחן סוביאנין את התקדמות העבודות המתקיימות בתחנות המטרו הנבנות מתחת לקניון והתפעל מתערוכת בבושקות ענקיות המתנשאות לגובה של 16 מטר הנערכת במקום.

יוסף גרוס מחליף זמנית את יוסף שפירא

אפי נווה, יו"ר מחוז תל-אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין, חנך אתמול את פתיחת שנת הלימודים ב"מדרשה למשפט מעשי" - יוזמה שקרמה עור וגידים רק לפני תשעה חודשים. למעלה מ-100 עורכי דין הגיעו להשתלמות הראשונה של המדרשה, שעסקה בדיני חברות וניירות ערך. באירוע הפתיחה נכח פרופ' יוסף גרוס, שהרצה בנושא דיני חברות וניירות ערך. גרוס הרצה במקומו של מבקר המדינה, יוסף שפירא, שנאלץ לבטל את הרצאתו עקב עניינים דחופים - פתיחת מושב הכנסת והבחירות לראשות הממשלה. גרוס סיפר כי במשך 54 השנים בהן הוא משמש כעורך דין יצא לו גם לראות אנשים שאיבדו את החברות שלהם בגלל חוזים שלא נוסחו כמו שצריך ונתן כדוגמה את הריב הגדול של משפחת עופר. עוד נכחו: נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב השופטת דבורה ברלינר, השופטת המחוזית מיכל אגמון-גונן, עו"ד ליפא מאיר, עו"ד רויטל סוויד, ד"ר חיים גבאי סמנכ"ל שומה וביקורת ברשות המיסים והאפוטרופוס הכללי דוד האן.

מגבירים מודעות ומגייסים תמיכה ותרומות

נשיא המדינה, שמעון פרס, פתח אמש את מבצע "הקש בדלת" של האגודה למלחמה בסרטן, ה-52 במספר.

שמעון פרס, דודי ויסמן, ליאון רקנאטי, ילדי מבצע הקש בדלת 2012 / צילום רפי דלויה
 שמעון פרס, דודי ויסמן, ליאון רקנאטי, ילדי מבצע הקש בדלת 2012 / צילום רפי דלויה

פרס, ויסמן ורקנאטי עם ילדי העמותה

במהלך הטקס שנערך במשכן הנשיא בירושלים העביר ליאון רקנאטי, סגן יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, את הלפיד ליו"ר המבצע לשנת 2012-2013 איש העסקים דודי ויסמן, נשיא קבוצת אלון. ויסמן הודה על הזכות שניתנה לו לסייע לטובת מטרה זו ואמר: "יש חשיבות גדולה לתמיכה במחקר, במשפחות ובפעילות העמותה בכל מה שהיא עושה. כולי תקווה כי גם בשנה זו נמשיך להצליח בגיוס התרומות וכולם יירתמו למטרה". הטקס התקיים במעמד סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, ופרופ' אליעזר רובינזון יו"ר האגודה למלחמה בסרטן. נכחו: אמו של ויסמן - חנה ויסמן; הזמר עילי בוטנר עם להקתו "ילדי החוץ"; ילדים שהחלימו מסרטן וכאלה שעדיין מתמודדים; ועשרות מתנדבים באגודה למלחמה בסרטן. את הטקס הנחתה מירי זיו, מנכ"לית האגודה למלחמה בסרטן. יום ההתרמה המרכזי יתקיים ב-22 בחודש, אך איסוף התרומות לעמותה יימשך כל השנה.

אילת לוי פלד, מירב כהן, רויטל לוי צוברי, רחל בנזימן, הקש בדלת 2012 / צילום: רפי דלויה
 אילת לוי פלד, מירב כהן, רויטל לוי צוברי, רחל בנזימן, הקש בדלת 2012 / צילום: רפי דלויה

לוי פלד, כהן, לוי צוברי ובנזימן

במקביל, החלה אמש רשת חנויות ללין בשיתוף פעולה עם עמותת "אחת מתשע" להעלאת המודעות לסרטן השד. אילת לוי-פלד, מנכ"לית ללין, מירב כהן ורויטל לוי צוברי, מייסדות ובעלות השליטה בללין, ורחל בנזימן המנכ"לית החדשה של עמותת "אחת מתשע", הפכו למוכרות ליום אחד, בחנות הרשת בקניון עזריאלי בתל-אביב. בנזימן סיפרה לקונות ולנוכחות בחנות כי מודעות למחלה ובדיקה מוקדמת יכולים להביא לסיכויי החלמה של למעלה מ-90% והדגישה כי כל אישה צריכה לקחת את אחריות על גופה ועל בריאותה ולהבין את משמעות הנתון האמור. הבנות גילו כישורי מכירה והצליחו ליצור עניין בעזרת סלבריטאיות ובעזרתה של הפרזנטורית של ללין - יעל בר זוהר.

האחים קוך מתגייסים לטובת מיט רומני

האחים דייוויד וצ'רלס קוך, בעלי השליטה בתאגיד "קוך תעשיות", רומזים, לא בהכרח בעדינות, לעשרות אלפים מעובדיהם כי עליהם להצביע למועמד הרפובליקני מיט רומני בבחירות לנשיאות שייערכו בארה"ב ב-6 בנובמבר. 45 אלף עובדי חברת ג'ורג'יה פסיפיק המסונפת לתאגיד, קיבלו בימים האחרונים עלון מידע לבוחר מטעם האחים קוך. העלון כולל מכתב מאת דייב רוברטסון, מנכ"ל "קוך תעשיות".

דיוויד קוך, תומך במיט רומני / צילום: בלומברג
 דיוויד קוך, תומך במיט רומני / צילום: בלומברג

דיוויד קוך

"אני מאמין שהבחירות הקרובות ייקבעו איזו אמריקה נשאיר לילדינו", כותב רוברטסון, "אם נבחר מועמדים שיגבירו את הרגולציה על העסקים ויטילו מגבלות על הסחר החופשי רבים מהעובדים וקבלני המשנה של ג'ורג'יה פסיפיק בארה"ב עלולים לסבול מהתוצאות", כתב רוברטסון לעובדים, ורמז למעשה שהצבעה לאובמה ולדמוקרטים עלולה להביא לפיטורם. רוברטסון, מצדו, הכחיש כל כוונה נסתרת. העלון הכיל גם טור של צ'רלס קוך בו הוא תקף את הנשיא אובמה ומכתב תמיכה ברומני מאת דייוויד קוך.

רן אברמסון

מצייצת

JudyMozes מעדכנת: גם העוזר המוכשר של שטייניץ, דוד שרן, עוזב את הפוליטיקה למען ג'וב שווה. אין רגע דל