ברונפמן ישלם הכל? נתן ערבות אישית לאג"ח ישראלום

התחייב עם שותפו, שולם פישר, לעמוד בהחזר מלוא החוב - 220 מיליון שקל

בזמן שטייקונים רבים מתחמקים מהחזר החוב בזמן, הציגו אמש בעלי השליטה בחברת ההשקעות ישראלום, מת'יו ברונפמן ושולם פישר, גישה שונה. השניים העבירו לידי מחזיקי האג"ח של החברה התחייבות אישית כי יעמדו בהחזר החוב לציבור בזמן. מדובר בחוב של כ-220 מיליון שקל בשלוש סדרות אג"ח שנסחרות בתשואה של עד 11%.

בתגובה זינקו היום האג"ח בשיעור של עד 5%.

ברונפמן, שהוא גם בעל השליטה בבנק דיסקונט ובאיקאה ישראל, ושותפו פישר, הודיעו: "הננו מתחייבים ומאשרים באופן בלתי חוזר ביחד ולחוד כי בכל מקרה שבו החברה לא תפרע במלואו ובמועדו תשלום כלשהו המגיע למי מבין סדרות האג"ח של החברה - אזי לא יאוחר מתום 30 יום נעמיד לחברה את מלוא הכספים שידרשו לצורך עמידה בהתחייבויותיה".

ישראלום מחזיקה כיום ב-18.5% ממניות רשת שופרסל וב-85% ממניות חברת פאלאס תעשיות - החזקות שנרכשו מידי בעלי השליטה, ברונפמן ופישר. שתי העסקאות בוצעו תוך נטילת אשראי גדול מקונסורציום בנקים. את המחצית הראשונה של 2012 סיימה ישראלום בהפסד של 157 מיליון שקל, שנבע בעיקר מהפחתה בשווי השקעתה במניות רשת שופרסל.

ישראלום עמדה עד כה בתשלומי החוב שלה בזמן, אך נוכח מצבה העגום - גירעון של 177 מיליון שקל בהון העצמי - חששו מחזיקי האג"ח מהעתיד לבוא. את המאבק מול החברה הובילו בית ההשקעות פסגות וחברת הביטוח מנורה מבטחים.