שרצקי נגד מכבי ת"א ואיתן טיבי: "גרמו נזקים של 40 מיליון שקל"

במסגרת הבוררות בין הצדדים, בעלי האלופה מאשים את הצהובים ואת השחקן בהדחת ק"ש ממוקדמות הצ'מפיונס ■ מנגד, מכבי תובעת לשון הרע נגד שרצקי

בעלי עירוני קריית שמונה, איזי שרצקי, מאשים את בלם מכבי תל-אביב, איתן טיבי, בנזק של למעלה מ-40 מיליון שקל (!). במקביל, תובעת מכבי את שרצקי על הוצאת לשון הרע בגובה של 300 אלף שקל, וסאגת הבוררות בין הצדדים הולכת ומסתעפת.

ביום חמישי האחרון היה אמור להתקיים דיון מקדמי באוסף של כתבי תביעה, הגנה ותביעות שכנגד, בפרשיה שבה הורה בפסק ביניים הבורר מטעם ההתאחדות לכדורגל, עו"ד בנימין טמיר, כי טיבי יעבור למכבי תל-אביב תמורת תג המחיר שנקבע לו: 350 אלף אירו. הדיון נדחה מסיבות אישיות של אחד מעורכי הדין.

"מכבי תל-אביב אחראית לנזקים"

שרצקי הגיש בתגובה לפסק הביניים כתב תביעה באמצעות עו"ד יוסי גייר, ובו הוא טוען לנזק ישיר ועקיף בגובה של למעלה מ-40 מיליון שקל שנגרם לו בגין עזיבת טיבי, על-פי הפירוט הבא: סכום של 6.7 מיליון אירו - הפער בין מענק העלייה לליגת האלופות (8 מיליון אירו) לבין מענק העלייה לליגה האירופית (1.3 מיליון אירו) שבו נאלצה "להסתפק" קריית שמונה; 1.4 מיליון אירו - הפער בין הסכום בו שוחרר טיבי לבין הסכום אותו חשבה קריית שמונה לקבל (1.75 מיליון אירו); הוצאות על טיבי בקיץ האחרון כולל שכר, דירה, רכב ודלק בגובה של 80 אלף דולר. שרצקי תובע כי הבורר יקבע מהו סכום הנזק המדויק.

בתביעה הוא טוען: "מכבי תל-אביב אחראית ביחד ולחוד עם השחקן על נזקי קריית שמונה בשל אי-יכולתה לנהל משא-ומתן על השחקן".

כתב התביעה מאשים את טיבי באי-העפלתה של קריית שמונה לליגת האלופות: "להיעדרו ממשחקה הראשון בבלארוס, ולחילופין להיעדרו של בלם מחליף... משקל מכריע לאי-הצלחתה לסיים את המשחק הראשון בהפסד מינימלי".

לסיכום, התביעה מבקשת מהבורר להכריז על הישארותו של טיבי בקריית שמונה.

"שימוש לרעה בהליכי משפט"

בכתב ההגנה טוען בא-כוחו של טיבי, עו"ד רועי רוזן, כי "קריית שמונה הפרה את ההסכם עם טיבי, והיא תובעת את השחקן בשל אי-העפלתה לליגת האלופות? מדהים".

הוא טוען כי החתמת הבלם איציק כהן, "שהינו בלם בכיר לא פחות מהשחקן", באה בניגוד לטענות קריית שמונה כי "אין כל בלם שהיא יכולה להחתים".

וחותם רוזן: "התביעה שכנגד והתנהלות קריית שמונה בכלל הינה חסרת תום-לב, קנטרנית, טורדנית, שאין בה דבר למעט שימוש לרעה בהליכי משפט, תוך שימוש פסול ונקמני בזכות הגישה לערכאות בניסיון לפגוע בשחקן ובמכבי תל-אביב".

לקינוח הגישה מכבי תל-אביב, באמצעות עורכי הדין מורן מאירי וליאור אלדר, לבורר טמיר כתב הגנה ותביעה שכנגד, ובו היא דורשת מאיזי שרצקי 300 אלף שקל מקסימום או 150 אלף שקל מינימום פיצוי בגין הוצאת לשון הרע בזדון, בכך שכינה את מכבי תל-אביב או גורמים מטעמה בכינויים "פושע", "משקרים", "עבריינים" ו"גנבים ושקרנים".

מכבי מזכירים בכתב התביעה את ההתבטאויות של שרצקי בעניין רן בן-שמעון ואומרים: "כמות השקרים וההמצאות שהגה מוחו הקודח של שרצקי בעניין בן-שמעון והרפש שהטיל בו - אינם נתפסים ממש".

כאמור, הסאגה בעניין מעברו של איתן טיבי למכבי תל-אביב נמצאת עוד בחיתוליה.