עוה"ד שפרסמה קופון בגרופון: "רוצים לסייע למעמד הביניים"

עו"ד הדר וילמן פרסמה קופון חריג בגרופון: הסכמי ממון, ייעוץ משפטי וצוואות בהנחות של עשרות אחוזים ■ בשיחה עם "גלובס" היא מסבירה: "אנשים מגיעים ללא ייצוג להליכים משפטיים; הם לא מובטלים אלא אנשים נורמטיביים שעובדים"

עו"ד הדר וילמן, שהחליטה לפרסם מודעה לרכישת קופון לקבלת ייעוץ משפטי באתר גרופון, טוענת כי עשתה זאת למען מעמד הביניים בישראל, ברוח המחאה החברתית.

"מדי יום ביומו אנחנו רואים אנשים שמגיעים ללא ייצוג להליכים משפטיים שמתנהלים נגדם - או שהם תובעים או שהם נתבעים - ומגיעים ללא ייצוג ויוצאים ללא תוצאות, מאוד מאוכזבים כאשר הם מאבדים את האמון במערכת בתי המשפט, ולא פלא", אומרת וילמן בשיחה עם "גלובס".

לדבריה, "לא מדובר על מובטלים שלא יכולים לממן הגנה בכלל, אלא על מעמד הביניים, על אנשים שעובדים, נורמטיביים, שאין שום סיבה בעולם שלא יוכלו להשיג ולממן ייעוץ משפטי הולם. אבל זה המצב היום. לכן, אנחנו במשרד חיפשנו ונמשיך לחפש כל דרך לסייע להם ולהציע להם שירות משפטי במחירים שווים לכל נפש".

וילמן מספרת כי הרעיון למכור קופון לשירות משפטי עלה לה לאחר שראתה עוד אדם שיוצא מבית המשפט לענייני משפחה בפנים מושפלות, מאוכזב מהמערכת.

לפי וילמן, "יש רבים כאלה. לכן אני רואה בזה שליחות ציבורית וחברתית. בימים של מחאה חברתית ויוקר מחיה, חובה להנגיש את השירות המשפטי לכלל הציבור. אנחנו נלך בכל דרך שתיתן למעמד הביניים ולמעמד החלש את הזכות לייצוג משפטי. גם קופון לייצוג משפטי הוא דרך לגיטימית בעינינו".

- באמצעות קופונים?

"גם באמצעות קופונים. היום אדם שרוצה לגייס לעצמו עורך דין ברמה טובה לא יכול לעשות את זה אם הוא לא לוקח משכנתא, ואנחנו בדעה שכל אדם זכאי לייעוץ משפטי ברמה הגבוהה ביותר, במיוחד כשמדובר בדיני נפשות.

"אנחנו נפרסם קופונים לצד שיטות נוספות שאנחנו פועלים בהן כדי לספר שירות לציבור הנזקק, ובין היתר, באמצעות טיפול בתיקי פרו-בונו במסגרת פרויקט שכר מצווה של לשכת עורכי הדין. אנו גם מייעצים למיעוטי יכולת ולחייבים שהסתבכו בחובות בהוצאה לפועל, באמצעות אתר 'אגורה', ועושים הכול על מנת להחזיר לחברה חלק מן השפע שאנו מקבלים ממנה".

- בלשכת עורכי הדין טוענים שאתם מפרים את כללי איסור הפרסומת של הלשכה ומתכוונים לנקוט בהליכים נגדכם.

"אין אף כלל שאנחנו מפרים. נהפוך הוא. זה עולה בקנה אחד בדיוק עם כללי הלשכה. לאחרונה הלשכה עצמה דחפה את המחוקק לחוקק חוק שקובע שלשכת עורכי הדין מחויבת למתן ייצוג משפטי למיעוטי יכולת, ומשכך אנחנו הולכים בדיוק עם האג'נדה של לשכת עורכי הדין ואומרים אנחנו רוצים לאפשר לכל אדם את הייצוג המשפטי. זה לא משנה איך נגיע אל אותו אדם, זו דרך נוספת להגיע אליו. פשוט מאוד".

- לדעתך יהיה ביקוש לקופונים שלכם?

"אני משוכנעת".

- את לא מרגישה שזה מבזה אותך ואת עורכי הדין במשרד, שאתם מציעים שירות משפטי בקופונים, כאילו זה לילה בצימר או טיפול לייזר?

"למה? מה הבעיה עם זה? האמצעי שבאמצעותו אתה מגיע וממש את המטרה שלך הוא פחות חשוב - מה שיותר חשוב זה המהות. במה זה שונה מפרסום אתר וקידומו בגוגל? אני עומדת מאחורי הפרסום באתר גרופון ומאחורי הקופון הזה בלי שום היסוס או בושה".