נתניהו: "מי שמתכוון לפגוע באזרחי ישראל - דמו בראשו"

ראש הממשלה במהלך סיור בסוללת "כיפת ברזל" ליד אשקלון: "אנחנו לא בחרנו בהסלמה בדרום ולא יזמנו אותה, אבל אם היא תימשך אנחנו ערוכים לפעולה הרבה יותר נרחבת והרבה יותר עמוקה"

"מי שמתכוון לפגוע באזרחי ישראל צריך לדעת שדמו בראשו", כך אמר היום (ד') ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך סיור בסוללת "כיפת ברזל" ליד אשקלון. ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו לא בחרנו בהסלמה הזאת ולא יזמנו אותה, אבל אם היא תימשך אנחנו ערוכים לפעולה הרבה יותר נרחבת והרבה יותר עמוקה".

נתניהו התייחס כמובן להסלמה בדרום, בדמותן של 25 רקטות שנורו לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה, ולתגובה של כלי טיס של חיל האוויר שתקפו הבוקר שתי חוליות מחבלים, שעסקו בהכנות לשיגור רקטות לעבר שטח ישראל, וכן לתקיפת מטוסי צה"ל אתמול בצפון רצועת עזה נגד חוליית מחבלים שעמדה לשגר רקטות לעבר שטח ישראל.

לדברי נתניהו, "בכל מקרה אנחנו נמשיך בסיכול המונע - החלטתי לקבל היום המלצה משותפת של שר הביטחון והשר להגנת העורף להשלים את ההגנה על תושבי הדרום. כידוע לכם אנחנו ממוגנים למרחב של עד 4.5 קילומטרים מגבול רצועת עזה, ואנחנו ממוגנים מטווח של 7 קילומטרים בעזרת כיפות ברזל, ונמשיך להוסיף כיפות ברזל שפועלות בצורה מעולה".

עוד אמר ראש הממשלה, כי "בתפר בין 4.5 קילומטרים של מיגון מלא ו-7 קילומטרים של כיפות ברזל יש מרחב שרק מוסדות החינוך מוגנים בו, ואני החלטתי היום אחרי עבודת מטה שהוגשה לי, לאמץ מיגון של כל המרחב הזה, ובכך נשלים את הגנת תושבי הדרום".