נפגעי פעולות האיבה זועמים על צירוף אורי שגיא לעבודה

שגיא הסכים להעיד כעד מומחה לטובת הבנק הערבי תמורת 750 דולר לשעה ■ הערכות: הסכום הגיע לכ-100 אלף דולר ויותר

נפגעי פעולות האיבה זועמים על צירופו של אורי שגיא לעבודה: יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ' והאלוף במיל' שהודיע לפני יומיים על התמודדותו על מקום ברשימת העבודה לכנסת הצליחו לעורר את זעמם של נפגעי פעולות האיבה, לאחר שלפני כשנתיים הסכים המועמד הטרי להעיד נגד נפגעי טרור שתבעו את הבנק הערבי בטענה שסייע למימון פעולות טרור.

שגיא נעתר להפצרותיו של משרד עורכי דין אמריקני שביקש ממנו לשמש כעד מומחה מטעם ההגנה במשפט המתנהל נגד אחד מסניפיו של הבנק הערבי בארה"ב, ועפ"י מסמכים שהגיעו לידי "גלובס" עשה זאת תמורת 750 דולר לשעה. בהצהרתו לבית המשפט העיד שגיא כי המודיעין הישראלי לא מצא שיש קשר בין הבנק הערבי לבין פעולות טרור וכי הבנק הערבי מעולם לא העביר כספים לחמאס ולארגוני טרור אחרים. על-פי הערכות, הסתכם הסכום שקיבל האלוף במיל' ב-100 אלף דולר לכל הפחות. הערכות אחרות מדברות על מאות אלפי דולרים.

בדצמבר 2011 החליט בית המשפט למחוק את עדותו של שגיא בטענה כי היא אינה רלוונטית ופסק כי עדותו לא קבילה.

"שחיתות ציבורית"

אחד מנפגעי פעולות האיבה הגדיר את צירופו של שגיא לעבודה כ"שחיתות ציבורית מזן אחר". לדבריו, "מדובר בבכיר ביטחוני לשעבר, שמנצל את עברו הביטחוני למען המולדת כדי להרוויח סכומי עתק בפעולות נגד אינטרסים ביטחוניים ישראליים ונגד נפגעי טרור".

שגיא, תושב המושב כפר ביאליק, כבר הצליח לעורר בעבר את חמתם של שכניו בעניין זה והם הפגינו אל מול ביתו.

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה כי "שגיא התבקש על ידי משרד עורכי דין אמריקניי לחוות דעת מומחה מישראל. הנושא נבדק אל מול המוסד וצה"ל אישר. לבסוף לא נדרשה חוות הדעת".

שגיא, ששימש ראש אגף מודיעין, מפקד חיילות השדה, אלוף פיקוד הדרום, מח"ט גולני, ועמד בראש צוות השיחות עם סוריה בשנים 1999-2000, בחר דווקא להצניע את עברו הביטחוני במסיבת עיתונאים שקיים אתמול (ד') לרגל הצטרפותו. "הממשלה הנוכחית לא מחליטה דברים וזאת מדיניות בעייתית. אני גר בכפר ביאליק, שגם בו יש מחסן מזון לנצרכים כמו גם מוסד של ילדים בסיכון שאני עומד בראשו. על הדברים העיקריים שנוגעים לאיכות החיים שלנו אנו לא מחליטים, ונותנים לדברים לנהל אותנו במקום שאנו ננהל אותם. יש פה הר געש עם פוטנציאל אדיר להתפרצות ואנו חייבים להיות מוכנים אליו", אמר.