הסדר הנושים בפניציה: מחכים להסכמת הבנקים לוויתור על 15% מהחוב

הנושים הלא-מובטחים והעובדים הסכימו להסדר מכירת מפעל הזכוכית

דריכות במפעל פניציה לקראת תשובת הבנקים להסדר הנושים שהציע אמש (ג') הנאמן שמונה לחברה שנתונה בהקפאת הליכים, רו"ח חן ברדיצ'ב. בחברה מצפים שהבנקים לאומי, הפועלים, הבינלאומי ודיסקונט - נושים בטוחים שלהם חייבת החברה כ-130 מיליון שקל - ימסרו את תשובתם לבית המשפט המחוזי בנצרת עוד היום.

לפי הצעת הנאמן, במסגרת עסקת המכירה של פניציה לקרן ההשקעות פורטיסימו, הבנקים יוותרו על 15% מחובות החברה. נציגי הבנקים באסיפת הנושים סירבו לתת את אישורם להסדר והעמידו שורה של תנאים, שלהגדרת בכירים בחברה "על הבנקים יכולים ליפול ולקום דברים. כל עוד לא נקבל את אישור הבנקים להסדר, לא ניתן יהיה להתקדם בתהליך. כל תנאי וכל דרישה לביטחונות עתידיים שמועלים מצדם כרוכים בפתיחה מחודשת של ההסדר, ולפי שעה, כלום לא סגור".

לעומת הבנקים, הנושים הלא-מובטחים, בעיקר ספקים ונותני שירות, הסכימו לתספורת של 70% מהחובות של החברה אליהם. היקף החובות לנושים הלא-מובטחים מסתכם בכ-94 מיליון שקל, ובפועל יקבלו קצת פחות מ-30 מיליון שקל. "ברור שכואב להם, כי הם מוותרים על הרבה כסף, אבל יש להם אינטרס להמשיך ולעבוד אתנו מתוך ראייה נכונה לעתיד", אמר בכיר בחברה. גם עובדי החברה הביעו הסכמה להסדר, לאחר שהובהר להם כי חובות החברה לאלה שיפוטרו ישולמו במלואן.

סך החובות של פניציה מסתכם בכ-320 מיליון שקל, ועל פי ההצעה שהציג רו"ח ברדיצ'ב לנושים, קרן פורטיסימו תזרים לחברה כ-80 מיליון שקל. חלק מהזרמות ההון יעשה בכפוף ליישום הבטחות מצד משרדי הממשלה, כמו העברת הלוואה מהקרן למפעלים במצוקה, שעדיין לא הוקמה; קבלת גז דחוס במכליות למפעל וחיבורו בהמשך לרשת הגז הטבעי.

במסגרת העסקה המתגבשת, הקרן תרכוש את פניציה מהתאגיד התעשייתי האמריקני גרדיאן בכ-170 מיליון שקל, תוך ויתור משמעותי מצד גרדיאן על הלוואת בעלים שהעמיד לפניציה בעבר בהיקף של כ-70 מיליון שקל.