מיני מבחן דרכים: המיני רודסטר החדשה - לגוף ולנשמה

המכונית היא לא רק יפה: זוהי גם מכונית חדה, מדויקת וישירה מאד

בכל פעם שמזדמן לנו לבחון בישראל מכונית חריגה, ספורטיבית ו/או נאה במיוחד, שכל תכליתה הוא לפנק את החושים, אנחנו מתחילים לנוע באי-נוחות על מושבנו. בעיני רוחנו אנחנו כבר יכולים לקרוא את תגובות הטוקבקיסטים: "המדינה בוערת ואתם חוגגים" ושאר מסרים, שמקורם ב-2,000 שנות גלות ומצוקה. את התגובות הללו אנחנו מקבלים בצורה ישירה יותר גם על הכביש.

החששות הללו ליוו אותנו גם בעת שלקחנו את המיני רודסטר מבית ב.מ.וו. החדשה למבחן מקומי. קשה למצוא מכוניות בולטות יותר על כבישי ישראל: שני מושבים, גג מתקפל שחושף תא נוסעים בעיצוב חריג ועליז, וחרטום אגרסיבי.

אבל, הפתעה: הציבור הישראלי קשה-היום, שמעליו מרחפות בחירות, ומזל"טים עוינים, קיבל אותה באהבה. ילדים התרפקו עליה במבטים, בני נוער צילמו אותה ללא הרף באייפון ואפילו בני גיל הזהב התעניינו לגבי נוחות נסיעה וצריכת דלק.

ייתכן שהתגובות החיוביות הגורפות נובעות מהממדים הלא מאיימים: כל הגודש החזותי של מכונית ספורטיבית נדחס לאורך של 3.73 מ' בלבד - פחות ממכונית סופר מיני טיפוסית - ומזכיר מכונית צעצוע, שהוגדלה בכמה דרגות.

על הכביש המיני רודסטר רחוקה מאד מלהיות צעצוע. זוהי מכונית חדה, מדויקת וישירה מאד, שמדביקה חיוך בלתי ניתן להסרה על פניו של הנהג, מרגע ההתנעה ועד הרבה זמן אחרי היציאה ממנה. ההגה כבד מאד (אפשר אפילו להגביר עוד יותר את ההתנגדות באמצעות מתג), מהיר ומדויק כמו מחרטה; נטיית הגוף בפניות אפסית; אחיזת הכביש גבוהה אך עדיין מסוגלת לשחרר "דריפט" משעשע; תיבת ההילוכים האוטומטית מגיבה במהירות שיא מאד וסוחטת מהמנוע את כל המומנט הזמין.

וישנו כמובן מנוע ה-1.6 ליטר טורבו, שבמקרה שלנו הגיע בגרסת הקופר S עם 184 כ"ס ו-24 קג"מ. כשמשדכים את המנוע הזה לגוף קל משקל ולאותה תיבה אוטומטית זריזה מקבלים ביצועים שלא יביישו שום GTI רצינית.

התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש, למשל, אורכת 7.2 שניות בלבד ואמיצי לב יוכלו להגיע ל-222 קמ"ש.

כמו בכל סיפור אהבה, גם כאן יש פשרות. הסגירה הידנית של הגג המתקפל דורשת הפעלת כוח פיזי לא מבוטל. המתלים נוקשים ולמרות שהם לא ממש משברי עצמות הנסיעה על אספלט עירוני כרוכה בלא מעט טלטולים. מנגד מרחב האחסון בתוך הרכב (מאחורי המושבים) ובתא המטען נדיב, צריכת הדלק חסכונית ובאופן מפתיע זו גם מכונית נעימה לנסיעות בין-עירוניות ארוכות ומהירות.

את כל הטוב הזה מקבלים כיום ב-202 אלף שקל לפני מבצעים והנחות, ומי שיוותר על ביצועים ויסתפק במראה יוכל להזמין את גרסת ה-122 כ"ס ב-173 אלף שקל. עם שני מושבים בלבד ובמחיר הזה למיני רודסטר יש שוק מוגבל מאד בישראל. אבל מי שכבר עבר את שלב ההסעות המשפחתיות (או טרם הגיע אליו), ונמצא בשלב הטיפוח העצמי, ימצא שהמכונית הזו יעילה הרבה יותר מתרופות מרשם פסיכיאטריות.