סאן זימנה אסיפת בעלי מניות תרו לאישור הצעת הרכש

המחיר בהצעה נמוך ב-17% ממחיר השוק ■ התמורה לבעלי המניות 600 מ' ד'

מה הסיכוי שבעלי מניות ייענו להצעת רכש שנוקבת מחיר נמוך יותר ממחיר השוק? נראה שבחברת התרופות ההודית סאן, השולטת בחברת תרו מחיפה, מעריכים שיש לכך סיכוי. בעלי המניות קיבלו זימון לאסיפה, שבה יתבקשו להצביע על הצעת הרכש, שמחיר המניה בה עומד על 39.5 דולר, בשעה שמחיר המניה בבורסת ניו יורק גבוה בכ-17%, ומגיע ל-46.14 דולר. היקף התמורה לבעלי המניות הוא כ-600 מיליון דולר.

לפני כשנתיים הסתיים מאבק שליטה על תרו בניצחון משפטי של סאן, והיא הפכה לבעלת השליטה בה. השליטה בתרו עברה לסאן לפי מחיר נמוך בהרבה מהנוכחי, 7.75 דולרים למניה, בהתאם להסכמים שנחתמו בין הצדדים עוד ב-2007, כשתרו הייתה בקשיי נזילות.

כיום מחזיקה סאן 66% מהמניות, ומעוניינת לרכוש את מלוא החזקות הציבור, ולהפוך את תרו לחברה בת בבעלות מלאה. לפני שנה הגישה סאן הצעת רכש במחיר של 24.5 דולר למניה, אך לאחר שמניית תרו עלתה ועקפה את מחיר ההצעה, דירקטוריון תרו דחה את ההצעה.

באוגוסט החליטה סאן להגיש הצעה משופרת, שהיא ההצעה הנוכחית. גם להצעה החדשה קמו מתנגדים מקרב בעלי מניות המיעוט בתרו. יו"ר סאן בחודשים האחרונים הוא ישראל מקוב, שכיהן בעבר כמנכ"ל טבע.

הדירקטורים בעד

תרו היא חברת תרופות גנריות שמתמחה בייצור תכשירים לעור, לצד טבליות, זריקות ומוצרים רפואיים נוספים. אסיפת בעלי המניות שלה תתכנס ב-6 בדצמבר.

הדירקטורים בתרו, לאחר שבחנו את הצעת הרכש, ממליצים להיענות להצעה, וסבורים שהיא הוגנת ותואמת לאינטרסים של בעלי המניות. בזימון לאסיפה נכתב כי המטרה של תרו בעסקה היא לתת לבעלי מניות המיעוט לממש את הערך של השקעתם, ולהפוך את תרו לחברה גדולה יותר, עם גישה ללקוחות וליכולות המחקר והפיתוח של סאן. לאישור ההצעה נדרש רוב של 75% מבעלי המניות שאינם בעלי עניין בעסקה.

בדומה למאבק השליטה שהסתיים לפני כשנתיים, גם הפעם יש כבר מי שבוודאות ייהנו מהצעת הרכש, בין אם היא תאושר ובין אם תידחה: היועצים הפיננסיים והמשפטיים שמלווים את הצדדים בעסקה. לפי המסמך שהוגש ל-SEC, רשות ניירות ערך בארה"ב, העלויות שכרוכות בעסקה מגיעות ל-9.5 מיליון דולר. מתוך זה, 8.2 מיליון דולר מיועד לייעוץ פיננסי, וכ-1.2 מיליון דולר לליווי משפטי וחשבונאי. משרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן מייעץ לדירקטוריון תרו, וסיטי הוא היועץ הפיננסי. עורכי הדין שמלווים את סאן בישראל הם מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין.

מי באמת יהנה מהצעת הרכש
 מי באמת יהנה מהצעת הרכש